Mire készülnek a szupermarketek?

Pénzcentrum
2006. május 25. 05:30

Világszerte megfigyelhető tendencia, hogy a szupermarketek az élelmiszerek mellett kényelmi és üzleti megfontolásokból más termékkategóriákat is árusítanak. Ennek jeles bizonyítékaként a Tesco a közelmúltban a romantikus termékek piacára is belépett, így már gazdaságos jeggyűrűt is kínál vásárlóinak.



Az élelmiszerpiac a legtöbb fejlett országban már az érett fázisban van, a kiskereskedelmi óriások így csak a diverzifikálással tarthatják fenn profit növekedési ütemüket és egyben ezzel különböztethetik meg magukat versenytársaiktól. (A Tesco ennek jegyében kétszer olyan gyorsan fejleszti a nem-élelmiszer ágazatát, mint az élelmiszer vonalat.)

A legújabb brit kutatások azonban azt mutatják, hogy a vásárlók többsége jobban szeretné, ha az üzletek inkább az élelmiszer kínálatra koncentrálnának. (A válaszadók 51.3%-a mondta ezt, míg 2002-ben még csak 24%-os volt ez az arány.)

A felmérésből kiderült, hogy a szupermarketekben leggyakrabban vásárolt, nem-élelmiszeripari termékek közé tartoznak a ruházati cikkek, az elektronikai berendezések és a benzin. A válaszadók 66.7%-a vett a kutatást megelőző 6 hónap során ruhát szupermarketben (2002-ben 36%-os volt ez az arány), míg az elektronikai termékeket 28.4%-uk vásárolta szemben a 2002-es 23%-os értékkel.

Szakértők szerint a közeljövőben a felső kategóriás szépségápolási cikkek mellett a CD-k és a DVD-k területén erősíthetnek a kiskereskedelmi óriások.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem