Mire készülnek a szupermarketek?

Pénzcentrum
2006. május 25. 05:30

Világszerte megfigyelhető tendencia, hogy a szupermarketek az élelmiszerek mellett kényelmi és üzleti megfontolásokból más termékkategóriákat is árusítanak. Ennek jeles bizonyítékaként a Tesco a közelmúltban a romantikus termékek piacára is belépett, így már gazdaságos jeggyűrűt is kínál vásárlóinak.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.


Az élelmiszerpiac a legtöbb fejlett országban már az érett fázisban van, a kiskereskedelmi óriások így csak a diverzifikálással tarthatják fenn profit növekedési ütemüket és egyben ezzel különböztethetik meg magukat versenytársaiktól. (A Tesco ennek jegyében kétszer olyan gyorsan fejleszti a nem-élelmiszer ágazatát, mint az élelmiszer vonalat.)

A legújabb brit kutatások azonban azt mutatják, hogy a vásárlók többsége jobban szeretné, ha az üzletek inkább az élelmiszer kínálatra koncentrálnának. (A válaszadók 51.3%-a mondta ezt, míg 2002-ben még csak 24%-os volt ez az arány.)

A felmérésből kiderült, hogy a szupermarketekben leggyakrabban vásárolt, nem-élelmiszeripari termékek közé tartoznak a ruházati cikkek, az elektronikai berendezések és a benzin. A válaszadók 66.7%-a vett a kutatást megelőző 6 hónap során ruhát szupermarketben (2002-ben 36%-os volt ez az arány), míg az elektronikai termékeket 28.4%-uk vásárolta szemben a 2002-es 23%-os értékkel.

Szakértők szerint a közeljövőben a felső kategóriás szépségápolási cikkek mellett a CD-k és a DVD-k területén erősíthetnek a kiskereskedelmi óriások.
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. december 4. szombat
Borbála, Barbara
48. hét
December 4.
A cookie napja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?