2 °C Budapest

Kútháború - Mindent visz a gazdaságos benzin?

Pénzcentrum
2006. május 24. 09:00

Újabb benzinkútjával 29 tagúra bővült a Tesco hazai hálózata, a hipermarketek 2004-es üzemanyagpiaci belépése azonban a többi szereplőt is lépéskényszerbe hozta, főként az árképzés megváltoztatását kényszerítve ki tőlük.

Újabb benzinkútjával 29 tagúra bővült a Tesco hazai hálózata, a hipermarketek 2004-es üzemanyagpiaci belépése azonban a többi szereplőt is lépéskényszerbe hozta, főként az árképzés megváltoztatását kényszerítve ki tőlük - írja a Világgazdaság.

A diszkontkutak aránya az Egyesült Államokban eléri a 7%-ot, Franciaországban már 56, Ausztriában 41, Nagy-Britanniában pedig 28%-os a szeletük.

A nagy olajcégek kimagasló nyereségük ellenére egyre kevésbé tartják gazdaságosnak a benzinkutak üzemeltetését, ezért többségük a kitermelés és finomítás felé fordítja figyelmét.

Hazánkban a piac még korántsem olyan telített, mint a fejlettebb országokban, ezt jelzi az a tény is, hogy a hálózatokhoz tartozó kutakon az értékesített mennyiség évi 3 millió liter körül alakul. Többek között ezért sem várható nagyobb mértékű számbeli csökkenés a kutaknál, átrendeződésre azonban mindenképpen lehet számítani az elkövetkező 2-3 évben.

A Tesco tervei szerint még az idén 10-15 új benzinkutat létesít hazánkban, szakértők szerint azonban a hagyományos láncban lévő kutak az árverseny nyomása mellett is képesek lesznek lassú, megfontolt terjeszkedésre.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem