Az ACNielsen legfrissebb, 42 országban végzett vizsgálata szerint a húsz európai ország közül a legnagyobb arányban a magyarokat érinti érzékenyen a benzin drágulása. A felmérés keretében 23,500 rendszeres internetezőt kérdeztek meg az üzemanyagárak növekedésének hatásairól.
Az ACNielsen legfrissebb, 42 országban végzett vizsgálata szerint a húsz európai ország közül a legnagyobb arányban a magyarokat érinti érzékenyen a benzin drágulása. A felmérés keretében 23,500 rendszeres internetezőt kérdeztek meg az üzemanyagárak növekedésének hatásairól – írja a Magyar Nemzet.
A megkérdezett magyarok 58%-ának életére jelentős befolyással van az árspirál, míg utánunk a franciák jönnek 55%-kal, míg a cseheknél meglepetésre csak 27-os ez az arány.
A válaszadó magyarok 39%-a ritkább autóhasználattal reagál a változásra, 30% igyekszik a munkájával járó közlekedést kombinálni a magánutakkal. A tömegközlekedést 20% veszi igénybe a korábbinál gyakrabban és szintén 20% fogja vissza a létszükségleti cikkeken kívüli fogyasztását.
Míg az autópiacon az alacsony fogyasztás jelenleg csak hozzáadott értéket jelent, addig egy újabb olajválság és az ezzel járó üzemanyag drágulás előtérbe helyezheti az újabb technológiákat.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








