A Wise és az Europion Research felmérése szerint a magyar háztartások 80 százaléka 150 ezer forint alatt tartaná az ünnepi költéseit.
Egy friss kutatásából kiderült, melyek a legnépszerűbb magyarországi városok; sétálgatunk-e „csak úgy” az utcákon, izgalmasnak tartjuk-e a saját városainkat. A felmérésből az is látható, hogy csupán a lakosság töredéke szeretne elutazni egy külföldi városba egy hosszú hétvégére.
A National Geographic Irány a város! elnevezéssel, reprezentatív felmérést végzett a 18-65 évesek körében, ugyanis kíváncsi volt a magyar lakosság városlátogatásával kapcsolatos szokásaira és persze arra is, melyek a kedvenc magyarországi városok. Spontán említések alapján a lakosság harmada Budapestet kedveli a legjobban. A főváros utána a második legnépszerűbb város Eger, a harmadik helyen pedig holtversenyben Pécs, Debrecen és Szeged végzett. A kedvenc külföldi városokat tekintve Bécs kapta a legtöbb említést, megelőzve a szintén előkelő helyen szereplő Párizst, Rómát, Londont és Velencét. Kevesebben szavaztak Európán kívüli városokra, ezek közül New York-ot mondták a legtöbben.
A megkérdezettek 33%-a elég izgalmasnak tartja a saját városát ahhoz, hogy ha valami érdekeset akar látni, akkor a városát fedezze fel: nem gondolkodik sem belföldi, sem külföldi városlátogatáson. Csupán a lakosság 21%-a érzi úgy– ha minden anyagi feltétel adott lenne –, hogy hajlandó lenne otthonról elindulni és repülőre ülni azért, hogy egy hosszú hétvégére elutazzon valamelyik európai várost megnézni.
A kutatásban résztvevők közül sokakkal előfordult már, hogy minden cél nélkül, csak úgy sétálni indultak saját városukban: a lakosságnak mindössze 9%-a nyilatkozta, hogy soha nem fordult elő ilyen vele, míg 26%-a legalább hetente egyszer sétálgat céltalanul. Válaszaik alapján ennek az az oka, hogy szeretnek szabadlevegőn lenni, mozogni kicsit, gondolkodni, vagy éppen nem gondolni semmire. Azok körében, akik nem csinálnak ilyesmit, 47% mondta, hogy a céltalan utcai sétálgatás gondolata sem merült fel soha benne, és 24% szerint ez kimondottan értelmetlen tevékenység. A 18-65 éves magyar lakosság demográfiai összetételéhez képest a legalább heti egyszer sétálók között felülreprezentáltak a 30-39 évesek és a Budapesten élők. Azok körében pedig, akik soha nem szoktak sétálgatni, nagyobb arányban vannak 40-49 évesek, alapfokú végzettségűek, és falun élők.
Amennyiben egy másik városba való látogatásról van szó, többen kíváncsiak a történelmi épületekre, mint a modern építményekre. Szerepel a top 3 legkedveltebb városnézős tevékenység között még a parkok látogatása, és a sétálóutcán való nézelődés is. A szabadtéri programokat többen részesítik előnyben a „beülős” programokkal (pl. színház, múzeum, bárok) szemben.
Vigyázz, mit veszel karácsonyra! Komoly veszélybe sodorhatja a légiközlekedést ez a közkedvelt kütyü
A HungaroControl és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság közösen hívja fel a fogyasztók figyelmét a felelős vásárlás és használat fontosságára.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








