Elkészült a legvonzóbb úti célok 2013-as listája. Az összesítésben a hazánktól legtávolabb eső kontinensek látványosságai ugyanúgy szerepet kaptak, mint a közelebbi - magyarok által is gyakran látogatott - régiók.
A világhírű útikönyvsorozat, a Lonely Planet idén is elkészítette a jövő év legjobbnak ígérkező úti céljainak listáját. Az összesítés során a személyes tapasztalatokon túl figyelembe veszik a szerkesztők az adott évi eseményeket, az ár-érték arányt és persze azt a megmagyarázhatatlan pluszt, amiért mindenképp érdemes felkeresni az adott országot, régiót vagy várost.

Változó utazási szokások
Az összesítésben magyarok által is igen közkedvelt turisztikai célpontok is helyet kaptak. Az országok közt kutatva sokak szeme felcsillanhat északi szomszédunk láttán, de az ausztriai Karintia-, vagy az olaszországi Campania régiók sem állnak távol a magyar turistáktól. Természetesen a legtöbb úti cél sokunk számára elérhetetlennek tűnhet, hiszen egy nepáli, vagy éppen tengeren túli utazás akár többszázezer forintba is kerülhet, fejenként!
A magyarok - utazási szokásaikat tekintve - természetesen egyre inkább belföldre koncentrálnak - a legnépszerűbb úti cél továbbra is a Balaton - ugyanakkor akadnak külföldre utazó honfitársaink is szép számmal. Egy idén nyáron nyilvánosságra hozott kutatás szerint a szezonális turizmus ideje lejárt, a városnézés helyett pedig a helyi ételek hozzák lázba a külföldre utazó magyarokat. Az elmúlt években azonban nem csupán e téren változtunk, hanem abban is, hogy immár a spontaneitásra alapozva választjuk meg, hogy mikor és hova utazunk.
Korábban a magyarok az utazást a nyaralás szinonimájaként használták, de ma már szó sincs szezonális turizmusról. Az utazási időszak 12 hónapossá változásának hátterében az olcsóbb repülőjegyeket kínáló légitársaságok térhódítása áll. A fapados és diszkont társaságok ugyanis egyre többek számára tették elérhetővé a légi közlekedést. Ennek köszönhetően bár a magyarok még mindig autóval indulnak útnak a leggyakrabban (69%), de kétötödük repülőre is szállt az elmúlt három évben. A klasszikus nemzeti és fapados légitársaságok mellett a diszkont cégek is egyre kedveltebbek a magyar utazóközönség számára. A magyarok 16 százaléka utazott egyébként külföldre az elmúlt 3 évben, ez idő alatt átlagosan 7 alkalommal átlépve az országhatárt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


