A vonatok és a vasútállomások tisztaságát, az utazás komfortját kritizálják leginkább a vasúttal utazók, igaz, a jegyvizsgálók és a vasútállomások, pályaudvarok munkatársaival elégedettek- hangzott el a MÁV-START Zrt. szerdai sajtótájékoztatóján. Az utaselégedettségi kutatást - az ígéretek szerint- fejlesztések követik.
Az idén nyáron végzett utaselégedettségi felmérést közel 50 ezren töltötték ki a vonatokon, valamint a vasúttársaság honlapján. A válaszadók a legrosszabbnak a vonatok mellékhelyiségeinek tisztaságát, a váróhelyiségek tisztaságát, fűtését, a pályaudvarok tisztaságát és a vasúti kocsik hűtését, fűtését értékelték - mondta el Zaránd György, a MÁV-START Zrt. értékesítési igazgatója.
A jegyvizsgálók, pénztárosok munkájával, tájékozottságával, a járatok sűrűségével,ugyanakkor elégedettek a válaszadók. Korosztályi megoszlás szerint a 65 év felettiek (azaz a díjmentesen utazó nyugdíjasok) elégedettek leginkább a MÁV-START szolgáltatásaival. Nem meglepő módon az InterCity vonatokon utazók is a legelégedettebbek közé tartoznak.
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt és a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. vezérigazgatója elmondta: részben az utasok véleménye alapján elindítanak egy jármű-felújítási programot. Erre ugyanakkor meglehetősen kevés forrás - 220 millió forint- áll a vasúttársaság rendelkezésre, ezért leginkább az utaskomfort növelését tűzték ki célul. A következő években 300 vasúti kocsit terveznek megújítani, idén közel 30 elővárosi, távolsági és mellékvonali kocsit - ezek számítanak a legkevésbé komfortosnak- érintenek a munkálatok az Első fecske elnevezésű program keretében.
A felújítások a kocsik minden olyan részét érintik, amelyekkel az utas találkozik, megújul a belső tér, az ülések, az ajtók, sőt, a mellékhelyiségek is. Az átalakítás után azt is érzékelhetik majd az utasok, hogy új világítást kapnak, valamint melegebbek és csöndesebbek lesznek a kocsik - ezt speciális hő-és zajvédő fóliák felhelyezésével érik el. A vasúttársaság ígérete szerint folytatódik a vonatokon a wifi-hálózat kiépítése, valamint újabb, nagy kapacitású kerékpárszállító kocsikat is forgalomba állítanak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Több utas, mint tavaly
A MÁV-START prognózisa szerint az idei évben 145 millió utas közlekedik járataikon - ez 3 millióval több, mint 2011-ben volt. A szolgáltatások fejlesztésének részeként új jegyértékesítő automatákat telepítenek, és a menetrendi fejlesztésekre is számítani lehet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








