Október 23-án üzemzárástól, november 8-án hétfő hajnali üzemkezdetig a 4, 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek, azonban november 6-án (szombaton) üzemkezdettől 7-én (vasárnap) 21 óráig a Margit hídon a villamosok és a nappali autóbuszjáratok sem haladhatnak át, mert a híd terhelési próbáját tartják. A fellépő forgalmi torlódások miatt a BKV azt javasolja az utasoknak, hogy a sűrítve közlekedő M2-es metróvonalat használják.
A 4-es és 6-os villamosok a korábbi, megosztott rendszerben járnak: a Fehérvári út illetve a Móricz Zsigmond körtérről csak a Jászai Mari térig, valamint 4-6 jelzéssel villamos közlekedik a Moszkva tér és a Margit híd budai hídfője között is. A Nyugati pályaudvar és Margit híd budai hídfő között 4-6V villamospótló autóbusz közlekedik a Lánchídon át. A mozgásukban korlátozott utasok részére alacsonypadlós autóbuszok is közlekednek a pótlójáratok vonalán.
A 91,191,291-es autóbuszok a Lánchídon keresztül, a Deák teret érintve érik el a Nyugati pályaudvart, valamint sűrítetten, szóló járművekkel erre közlekedik a 109-es autóbusz is - ez a Nyugati pályaudvart nem érinti. A járatok megállnak a Batthyányi téren is, átszállási lehetőséget teremtve az M2-es metró vonalára.
Az éjszaka közlekedő a 906-os, 923-as és 931-es járatok az eredeti útvonalukon, a Margit hídon keresztül közlekednek november 6-án (szombatról vasárnapra virradó) éjjel.
November 7-én 21 órától üzemzárásig a Moszkva tér és Margit híd budai hídfő között közlekedő 4-6 villamos közlekedése leáll az ideiglenes váltó elbontása miatt, ezért a 4-6V pótlóbusz a Nyugati pályaudvar és Moszkva tér között meghosszabbítva közlekedik, ismételten a Margit hídon keresztül. A villamospótló autóbusz a Mechwart ligetnél és a Széna téren a villamosmegállókban, a többi helyen a kijelölt villamospótló megállóban áll meg. 21 óra után a 91,191,291-es, valamint a 109-es autóbuszok is a Margit hídon keresztül közlekednek.
November 7-ről 8-ra virradó éjszaka a 906-os, 923-as és 931-es járatok az eredeti útvonalukon, a Margit hídon keresztül közlekednek.
November 8-án üzemkezdettől a 4-es és 6-os villamosok, valamint a hídon közlekedő 91-es, 109-es, 191-es, 206-os, 291-es, 906-os, 923-as és 931-es autóbuszok az eredeti menetrendjük szerint, teljes útvonalukon közlekednek, a Margitsziget megállóhelyen egyelőre nem állnak meg.
A Margitsziget közösségi közlekedéssel továbbra is csak az Árpád hídon keresztül közelíthető meg. A 26-os autóbuszok az Árpád híd metróállomástól Margitsziget, Centenáriumi emlékműig közlekednek. Közép- és Észak-Buda felől a 134-es autóbuszvonalon is elérhető a sziget, amely Békásmegyer, Újmegyeri tér és Margitsziget, Centenáriumi emlékmű között közlekedik 8.30 és 22.30 között. A reggeli időszakban csak a 26-os autóbuszok közlekednek a Margitszigeten, ekkor a 134-es busz továbbra is a Szentlélek tér és Újmegyeri tér között, a korábbi útvonalán közlekedik, 134A jelzéssel. A Margitszigetre közlekedő 134-es autóbuszra legkönnyebben a szentendrei HÉV-ről a Szentlélek térnél, a 86-os buszról a Raktár utcánál lehet átszállni. A Szentlélek térnél a 134-es járat megállója mindkét irányban a hídfőn, a 106-os buszok megállójában található.
A hídon a próbaterhelés ideje alatt a gyalogosforgalom csak a Margitszigetig lehetséges. Szombaton várhatóan - a munkák függvényében - 06:30-tól 16:00-ig csak Buda felől, vasárnap 06:30-tól 15:00-ig csak Pest felől érhető el gyalogosan a Margitsziget.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A terhelés menete:
A Margit híd nem egyenesen köti össze Pestet és Budát, hanem a szigetcsúcsnál megtörik. Emiatt két, szerkezetileg szinte független hídból áll: az egyik a pesti Duna-parttól a szigetcsúcsig tart, a másik pedig a szigetcsúcstól a budai hídfőig. Ezért a terhelési próbát is két részletben végzik el: előbb a pesti, majd a budai hídrészen.
A Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem szakértőinek bevonásával november 6-án, szombaton, a pesti oldalon fogják terhelni a hidat. Ez azt jelenti, hogy 24 darab, egyenként 30 tonna tömegű dömpert vezetnek a hídra, ahol azok több mint 10 órán keresztül fognak állni. Először azt mérik meg, hogy milyen változást idéz elő a hosszú ideig tartó, nyugalmi helyzetben lévő terhelés. Ezután levonulnak a dömperek s a szakemberek a korábban felhelyezett nyúlásmérő bélyegek segítségével kielemzik az adatokat mind a terhelt, mind a terhelésmentes hídról. A vizsgálatokat vasárnap hasonló módon folytatják a budai oldalon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Holland polgármesterek az antiszemitizmus ellen
- Magyar Péter: közelítjük a Fidesz népszerűségét
- Szijjártó Péter: Magyarország konzervatív és patrióta sziget egy szélsőségesen liberális tengerben
- Moszka: új kapcsolatok kellenek Európával, miután Oroszország legyőzte Ukrajnát
- Bíróság elé állítják a tanárára székkel támadó diákot
- München is behúzza a kéziféket: drasztikus sebességkorlátozás jön