A leghátrányosabb helyzetű kistérségek turisztikai kínálatát népszerűsíti a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). A szervezet Leghátrányosabb Helyzetű Kistérségek Fejlesztési Programirodájának (LHH FPI) célja, hogy iskolai csoportokat csábítson Magyarország legszegényebb területeire.
Az NFÜ a 33 leghátrányosabb kistérség felzárkóztatására fordítható 100 milliárd forintos európai uniós forrásnak egy részét a tanárok és a diákok megnyerésére fordítja. A tervek szerint a kistérségi településének felzárkóztatásának egyik fontos eleme lehet, ha "méltányos turizmus" keretében sikerül minél több osztálykirándulást vonzani az ország gazdaságilag legelmaradottabb területeire.
Az ilyen típusú területeken fekvő falvak és városok páratlan természeti szépségeik, egyedi történelmi emlékeik és hagyományaik miatt lehetnek érdekesek a középiskolások számára. Emellett a szülők pénztárcáját is kímélhetik az osztálykirándulások, ugyanis esetek többségében olcsóbb szállásokkal és szolgáltatásokkal szembesülhetnek a szegényebb településekre látogatók.
Az ügynökség témával foglalkozó programirodája eddig összesen 18 kistérség, több mint 50 településéről tett közzé egy 200 oldalas kiadványt, melyből a tanulók korának és létszámának megfelelő szálláshelyeket, programajánlatokat kereshetnek az utazást szervező tanárok. Ígérete szerint a programiroda nyárig el fogja készíteni a maradék 15 kistérség ajánlóját is, így az őszi kirándulási szezonra már a teljes kalauz a pedagógusok rendelkezésére fog állni. A programmal kapcsolatos információk, és a részletes kiadvány online is elérhető erre a linkre kattintva az NFÜ honlapjáról.
Az LHH FPI becslése szerint, ha az osztálykirándulások legalább 30%-át sikerül a leghátrányosabb helyzetű kistérségekbe csábítani, úgy az ezeken a területeken élőknek (munkavállalóknak, vállalkozásoknak, önkormányzatoknak) akár 1,2 milliárd forint bevételt is hozhatna a projekt.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás