Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Évtizedek óta közhely, hogy a nagy sportesemények, az olimpia, de leginkább a labdarúgó VB vagy EB felpörgetik a televízió-értékesítéseket. Nincs ez másként az idei foci világbajnokság esetében sem: jól fogynak a készülékek, májusban kétszer annyi lapostévét adtak el, mint egy évvel korábban. Kérdés persze, ki tudjuk-e használni a készülékeket, szükségünk van-e a rengeteg extra funkcióra.
Továbbra is óriási hatással van egy-egy sportesemény a televíziók keresletére. Ahogy 2010-ben a foci vb és 2012-ben a labdarúgó európa bajnokság idején, úgy idén is kiemelkedő értékesítési eredményeket hozott az első öt hónap a lapostévék piacán. A növekedés elsősorban a futball világbajnokság előtti hetekre, április-május hónapra koncentrálódott - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a GfK kutatóintézet.
A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball világbajnokság különleges esemény és felkelti a vásárlók érdeklődését. Idén már március első hetében kezdtek beindulni, de április elejétől komoly lendületbe jöttek az LCD-tévé eladások,ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathattak a vevők. A legnépszerűbb LCD készülékek a kifutó típusok - esetükben érthető módon a gyártóknak is érdekében állt az árcsökkentés, hiszen az új modellek piacra dobása egyre közeledett. A fokozatos árcsökkenés eredményezhette, hogy sokan előbbre hozták a foci VB kezdetére tervezett tévévásárlást.
Május közepén minden addiginál nagyobb terjedelemben foglalkoztak az akciós szórólapok a tévékkel, és szinte egymást túllicitálva jelentettek meg a kereskedők akciós újságokat, így az árak még tovább csúsztak lefelé.A 2014. évi legnagyobb áttörést május utolsó hete hozta, amikor az előző héthez képest 56, míg az előzőév azonos időszakához viszonyítva 98 százalékkal(!) több televízió fogyott.
Technikai szempontból vizsgálva a piacot elmondható, hogy a korábbi két vizsgált évhez hasonlóan továbbra is a 32' képátlójú LCD-készülékek a legkeresettebbek. Az utóbbi hetekben, érték alapon ugyanakkor a 40' és ennél nagyobb (tavalyi szériaszámú 3D, Smart LED tévék) képátlójú készülékek generálták a piaci forgalom döntő részét.
A hazai vásárlók persze rendkívüli módon árérzékenyek: idén tízből hat LCD-tévét 90 ezer forintnál kevesebbért vettünk meg. Ennek megfelelően a belépő árszintű tévék iránt lényegesen nagyobb volt az érdeklődés, mint a prémium kategóriát képviselő berendezések iránt, egyúttal elindult egy erőteljes árharc az egyes márkák versenyében. Érdekes, hogy a vásárlók egy része az 'A' márkáknál kedvezőbb árú, 2014-es kibocsátású kereskedelmi márkák modelljeit részesíti előnyben, kijelzőmérettől függetlenül és alapvetőena felbukkanó akciós ajánlatokat figyelve.
Tévében nincs hiány
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az sem meglepetés, hogy hazánkban meglehetősen magas a televíziós ellátottság. Mindössze a magyarok 2 százaléka nem rendelkezik tévével, miközben tízből négy háztartásában már két készüléket is találhatunk - derül ki az eNET internetkutató adataiból.
A közelmúltban megjelent okostelevíziók (smart TV-k) elterjedtsége természetesen még elmarad a hagyományos televíziókéhoz képest - csupán a válaszadók ötödének otthonában van ilyen eszköz. Arányuk azonban várhatóan emelkedni fog: minden negyedik tévével rendelkező válaszadó jelezte, hogy a rövid távú tervei között szerepel smart TV vásárlása.
Hiába van extra funkció, ha nem is tudunk róla
A kutatásban az eNET megvizsgálta a video-on-demand (VoD, azaz a műsorok rögzítése) szolgáltatás elterjedtségét is. Ugyan a többség (64%) saját bevallása szerint nem rendelkezik ilyennel, de közel minden ötödik előfizetésnél már előfordul ilyen funkció. A VoD szolgáltatással rendelkezők több, mint fele (55%) veszi igénybe ezt a lehetőséget, harmaduk legfeljebb havi gyakorisággal használja azt.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila
- Több kilométeres dugó alakult ki az M3-as autópályán
- Durván elszállhat a párizsi olimpia költségvetése
- Feljelentették a kormánypárti képviselők Budapest I. kerületének polgármesterét
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül