Csaknem tízezer napig érleltek egy parmezán sajtot egy Reggio Emilia-beli sajtüzemben, a parmigiano reggiano sajtféle hazájában.
Külföldi utazás alatt nagyobb mértékben számítunk a bankkártyánkra, mint a hétköznapokon - derül ki egy friss kutatásból.
A MasterCard legújabb, európai fogyasztók körében végzett kutatása szerint a kártyabirtokosok 91 százaléka nyaraláskor mindenképpen magánál tartja a plasztikkártyát, míg más esetben csupán 60 százalék teszi ugyanezt. Ám a plasztik nem csak biztonsági opció külföldön: a megkérdezettek 53 százaléka a szabadság alatt inkább fizet kártyával, mint készpénzzel.
Ennek elsődleges oka, hogy a plasztik kényelmesebb fizetést tesz lehetővé (65%), de sokan félnek a készpénz ellopásától is (41%). Az, hogy gyorsabb a kártyás fizetés a készpénznél 34 százalékának, a költések jobb nyomon követhetősége a megkérdezettek harmadának fontos. Ezen túlmenően a válaszadók 44 százaléka meg van győződve arról, hogy a gyors technológiai fejlődésnek köszönhetően a készpénz hamarosan divatjamúlttá válik. Meglepő, hogy az európai fogyasztók 50 százaléka még mindig azt hiszi, hogy a készpénz a legolcsóbb módja a fizetésnek, jóllehet mindenki fizet a készpénz gyártásáért, szállításáért és védelméért. Például: Németországban ez a költség minden állampolgár számára 150 eurót (azaz kb. 44 100 forintot) tesz ki évente.
Az idő értékes, amikor nyaralunk. Éppen ezért az emberek 51 százaléknak az a véleménye, hogy bankautomata keresése felesleges időpocsékolás, inkább a strandon pihenve vagy egy város nevezetességeit csodálva töltenék az időt. Ezért a válaszadók 29 százaléka gyakran érzi magát kényelmetlenül, mikor nem tud kártyával fizetni. Előfordulnak kisebb kiadások is a nyaralás alatt, amit a válaszadó európai fogyasztók továbbra is inkább készpénzzel fizetnek az utazás alatt. Ilyen például, ha képeslapot (85%), fagyit vagy ételt (84%), taxit (77%), emléktárgyakat (61%) vásárolnak, vagy borravalót adnak a pincérnek (83%).
"A készpénz nélküli életmód megkönnyíti hétköznapjainkat. Az európai felhasználók tisztán látják az elektronikus fizetés előnyeit a nyaralás alatt is, és egyre többször szeretnék használni ezt a fizetési módot. Emiatt úgy döntöttünk, hogy elindítjuk a "Készpénzmentes Nyár" elnevezésű programunkat Európában, és készpénzmentes fizetési versenyre invitáljuk a kártyabirtokosokat. A versenyben résztvevők a lehető legkisebb mértékben használhatnak hagyományos fizetőeszközt - ebbe beletartoznak a kisösszegű vásárlások is" - mondta el Jennifer Rademaker, a MasterCard termékfejlesztési vezetője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Kiakadtak a felhasználók, ismét leállást jelentettek: ez a közösségi média platform órákig megbénult
Az X közösségi platform (korábban Twitter) szombat reggel átmeneti leállást szenvedett az Egyesült Államokban.

Fillérekért vásárolja a méregdrága csúcstelefonokat rengeteg magyar: így spórolnak rajta egy vagyont
Egyre többen keresnek alternatívát az új okostelefonok irreális árai helyett – de vajon mennyire megbízható egy használt vagy felújított készülék?
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


