Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
A melegedő időjárással együtt jelentek meg esténként nagy tömegben a szúnyogok is. A hazai rovarok csípése első hallásra leginkább csak egy múló kellemetlenséggel függ össze, ám kevesen tudják, hogy a hazánkban őshonos szúnyogfajok is komoly betegségeket hordozhatnak, miközben a behurcolt, invazív szúnyogfajok komolyabb fenyegetést is jelenthetnek. A szúnyogok által terjesztett betegségek térnyerése az egész világon jelentős. Gondoljunk csak a Zika-, a Chikungunya- vagy a Dengue-vírusra. De vajon hogyan tudunk védekezni a leginkább hatásosan a szúnyogok ellen? Miért annyira elavult és gyakran hatástalan a hazánkban folytatott szúnyoggyérítési eljárás? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a HelloVidék Kemenesi Gáborral, a Pécsi Tudományegyetem Szentágothai János Kutatóközpont virológusával, aki több mint 12 éve foglalkozik a szúnyogok tudományos vizsgálatával.
- mondta a HelloVidék kérdésére Kemenesi Gábor, a Pécsi Tudományegyetem Szentágothai János Kutatóközpontjának virológusa, amely európai összefogásban foglalkozik invazív szúnyogok kutatásával és követésével.
A szúnyogok néhány naptól akár néhány hónapig is élhetnek. A lárváik a víz alján található szerves törmelékkel táplálkoznak, csak a levegőért mennek a vízfelszínre. A pete letétele és a kifejlett állat kikelése között 5-40 nap telik el. És bár a hazai rovarok csípése leginkább csak egy múló kellemetlenséget jelent, a hazánkban őshonos szúnyogfajok is komoly betegségeket hordozhatnak.
Eközben a behurcolt, invazív szúnyogfajok komolyabb fenyegetést is jelenthetnek, hiszen nincsenek meg a természetes ellenségeik, kórokozóik Magyarországon, agresszívan terjednek és maradnak fenn, miközben az éghajlatváltozással egyre kedvezőbbé válnak a feltételek ahhoz, hogy túléljenek és elszaporodjanak.
A szakemberek már három, drasztikusan terjedő szúnyogfaj jelenlétét figyelték meg: a tigrisszúnyog, az ázsiai bozótszúnyog és a koreai szúnyog térnyerése már egyértelmű tendenciákat mutat. Ezek a rovarok már mind megtelepedtek Európában is, több helyen kisebb járványokat okozva. De mit tehetünk ellenük? Ha érdekel a válasz, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét a témában!
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








