Az ingatlanszövetség szerint érzelmi okokkal magyarázható, hogy átlagosan 15-20 százalék a különbség a lakások hirdetést irányára és a végleges tranzakciós ár között. A Dunántúlon nem ritka a 40 %-os eltérés sem, ugyanakkor a fővárosban 8 % körüli értéket mértek - írja a Napi Gazdaság.
A Napi felmérése szerint az ország nyugati felében tágult leginkább hirdetési és a végleges árak közötti távolság. A Balaton környékén az eladók vágyai és a vevők pénztárcája között akár 20-25 %-os eltérés is lehet, de 40 %-os alkuról is beszámoltak már a helyi ingatlanközvetítők. Az eladók a térségi fejlesztések miatt felhajtják az árakat, pedig a fejlődő környezet önmagában nem elegendő az áremeléshez.
Az újépítésű lakások esetében az áralku mellett megjelentek az ajándék tároló, vagy kedvezményes gépkocsi beálló vásárlási lehetőségek, a kereslet visszaesése miatt egyre kompromisszumkészebbek a beruházók. A fővárosban még nem rugaszkodtak el ennyire az árak, a budapesti ingatlanforgalmazók szerint átlagosan 8 %-ot lehet alkudni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








