Állandó szintre állt be a fővárosi új lakások iránt mutatott befektetői érdeklődés - áll az Elephant Holding Zrt. elemzésében. A jelenleg több mint ötszáz lakást építő cég éves forgalmának mintegy 13 százalékát köszönheti azoknak a magyar és külföldi vásárlóknak, akik a négyzetméterárak emelkedésében bízva tesznek pénzt újépítésű ingatlanokba.
Kockázatkerülő családok
"Ma már észrevehető mértékben vannak jelen azok a családosok, akik nem az eggyel több szoba reményében böngészik az alaprajzokat" -mondja Zelei Zoltán, a Zaragoza Kertet is építő holding értékesítési vezetője. Ők inkább a távoli jövőt tartják szem előtt, és bár befektetőknek tekinthetők, céljuk nem a közvetlen profit termelése. Ezek a családok inkább arra törekszenek, hogy gyermekük életindulását saját lakással biztosítsák, és ehhez használják ki a régiós összehasonlításban még alacsonynak mondható lakásárakat. Számukra az újépítésű lakások előnyét az alacsony önerőt lehetővé tévő banki finanszírozás, és az illetékmentesség adja, de fontos, hogy még 15-20 év múlva is jó állapotban lévő, korszerű épületben vásároljanak.
Ingatlanosok és pénzügyi befektetők
Jól körülírható befektetői csoportot alkotnak a hazai piacot ismerő ingatlanpiaci szakemberek és tanácsaikat igénybe vevő pénzügyi befektetők. Jellemző, hogy a lakásokat előértékesítési szakaszban kötik le, és megelégednek az építkezés alatti 15-35%-kos árnövekedésből eredő haszonnal. Bár ezen vásárlók aránya projektenként igen alacsony, jelenlétük érzékelhető, hiszen a jó befektetésként elkönyvelt projektekben gyakran több lakást is vásárolnak egyszerre.
A külföldiek továbbra is a középtáv bajnokai
Biztos hozam és alacsony kockázat, ezt keresik a külföldi befektetők. "Elsődleges vadászterületük a belváros, de kedvelik a reptérhez közeli, vagy az M0-ás menti zöldövezeti projekteket is" - mondta el Zelei Zoltán.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








