Szegényes volt a karácsony Magyarországon a KSH friss adatai szerint, az RTL most üzletek tulajdonosait kérdezte a helyzetről.

A magyar élelmiszeripar hatékonysága és jövedelmezősége évek óta töretlenül növekszik, amit az is mutat, hogy bár ezt az ágazatot is hátrányosan érintette a 2020-as év, jelentős visszaesést nem eredményezett, sőt a cégek nyereségei növekedtek - jelentette ki Nagy István agrárminiszter. Mint mondta, a növekedési irány stabilizálására, a hatékonyságnövekedés fokozására lesznek kiválóan alkalmasak a Vidékfejlesztési Program (VP) forrásai.
"Idén már két felhívás jelent meg ennek keretében, összesen 250 milliárd forint értékben, és ennek ismétlését tervezzük 2023-ban és 2025-ben, a beérkezett tapasztalatokat figyelembe véve" - mondta el a Világgazdaság pénteki számában megjelent interjúban. Nagy István arról is beszélt, hogy a magyar élelmiszer-kiskereskedelem nem független a nemzetközi gazdasági trendektől, óriási versenyben kell helytállniuk a magyar vállalatoknak.
A magyar termékek kínálati arányában a boltok polcain az átlag most alig 70 százalék - mondta a miniszter, hozzáfűzve, hogy a következő időszakban pozitív változást vár. A kereskedőknél ugyanis elmozdulni látszanak az arányok a hazai termékek felé, és visszaköszönnek majd a boltok polcain annak eredményei is, hogy a 2014-2020-as támogatási időszakban megítélt források kifizetése és a beruházások átadása folyamatos.
Az agrárminiszter kitért a koronavírus-járvány tapasztalataira is. Kijelentette, hogy a belföldi ellátás biztonsága garantált volt. "Az első hullám okozott átmenetileg készlethiányokat, de ennek oka elsősorban logisztikai vagy kereskedelmi volt, a tárca és a gyártók közötti folyamatos kommunikáció gyorsan megoldotta a felmerült problémákat, és sikerült az új kihívásokra, így a megváltozott vásárlási és fogyasztási szokásokra is választ adni" - emelte ki.
Nagy István hangoztatta, hogy az élelmiszeripar által előállított termékek az ellátásbiztonság szempontjából is kulcsfontosságúak, de az iparág nemzetgazdasági szinten is meghatározó, hiszen a feldolgozóipar harmadik legnagyobb kibocsátású, árbevételű és foglalkoztató ágazata. Annak köszönhetően, hogy 2015-től stratégiai ágazattá nyilvánították, már a 2014-2020-as időszakban több mint 460 milliárd forint áramlott az ágazatba.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- A Manchester City tagad, de vizsgálat következik
- Pedagógus-szakszervezetek: valótlanságot állít a kormány
- Bemérték a csomagtartóba zárt nő mobilját a hatóságok, így tudták kimenteni a rágyújtott autóból
- Novák Katalin: a háború eltereli a figyelmet az illegális migrációról
- Újabb fordulat a leváltani kívánt ukrán védelmi miniszter ügyében
- Döntött a kijevi parlament: nemzetközi bűnszervezet a Wagner csoport
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


