Egyre több panasz érkezik a fogyasztóvédőkhöz a csomagküldő cégek és webáruházak működésével kapcsolatban.
A magyar élelmiszeripar hatékonysága és jövedelmezősége évek óta töretlenül növekszik, amit az is mutat, hogy bár ezt az ágazatot is hátrányosan érintette a 2020-as év, jelentős visszaesést nem eredményezett, sőt a cégek nyereségei növekedtek - jelentette ki Nagy István agrárminiszter. Mint mondta, a növekedési irány stabilizálására, a hatékonyságnövekedés fokozására lesznek kiválóan alkalmasak a Vidékfejlesztési Program (VP) forrásai.
"Idén már két felhívás jelent meg ennek keretében, összesen 250 milliárd forint értékben, és ennek ismétlését tervezzük 2023-ban és 2025-ben, a beérkezett tapasztalatokat figyelembe véve" - mondta el a Világgazdaság pénteki számában megjelent interjúban. Nagy István arról is beszélt, hogy a magyar élelmiszer-kiskereskedelem nem független a nemzetközi gazdasági trendektől, óriási versenyben kell helytállniuk a magyar vállalatoknak.
A magyar termékek kínálati arányában a boltok polcain az átlag most alig 70 százalék - mondta a miniszter, hozzáfűzve, hogy a következő időszakban pozitív változást vár. A kereskedőknél ugyanis elmozdulni látszanak az arányok a hazai termékek felé, és visszaköszönnek majd a boltok polcain annak eredményei is, hogy a 2014-2020-as támogatási időszakban megítélt források kifizetése és a beruházások átadása folyamatos.
Az agrárminiszter kitért a koronavírus-járvány tapasztalataira is. Kijelentette, hogy a belföldi ellátás biztonsága garantált volt. "Az első hullám okozott átmenetileg készlethiányokat, de ennek oka elsősorban logisztikai vagy kereskedelmi volt, a tárca és a gyártók közötti folyamatos kommunikáció gyorsan megoldotta a felmerült problémákat, és sikerült az új kihívásokra, így a megváltozott vásárlási és fogyasztási szokásokra is választ adni" - emelte ki.
Nagy István hangoztatta, hogy az élelmiszeripar által előállított termékek az ellátásbiztonság szempontjából is kulcsfontosságúak, de az iparág nemzetgazdasági szinten is meghatározó, hiszen a feldolgozóipar harmadik legnagyobb kibocsátású, árbevételű és foglalkoztató ágazata. Annak köszönhetően, hogy 2015-től stratégiai ágazattá nyilvánították, már a 2014-2020-as időszakban több mint 460 milliárd forint áramlott az ágazatba.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








