Új bírósági eljárás indult a Novo Nordisk és az Eli Lilly ellen, miután több beteg látásvesztést tapasztalt a cégek fogyókúrás gyógyszereinek szedése után.
Izraelben a koronavírus elleni harmadik oltás után kevesebb mellékhatást észleltek, mint az első kettő után -jelentette a The Times of Israel című, angol nyelvű izraeli hírportál pénteken.
Az izraeli egészségügyi minisztérium adatai szerint lényegesen kevesebb mellékhatás jelentkezett a Covid-19 elleni vakcina harmadik adagjának felvétele után, mint az első kettőnél, 3 millió izraeli beoltása után mindössze 19 esetben alakultak ki súlyos mellékhatások. Minden korcsoportban kevesebb kellemetlen kísérőtünetről számoltak be, mint a fáradtság, a gyengeség vagy a fájdalom a karban az injekció helyén.
Általános gyengeséget harmadjára csak 87 embernél regisztráltak minden millió beoltott közül, míg ezt az első két alkalommal 272 és 251 esetben jelentették. Karjukat is sokkal kevesebben fájlalták: minden millió beoltott közül mindössze 43-an, szemben a 223 és 514 panasszal az előző oltásoknál. A 19 súlyos mellékhatás esetében az egészségügyi hatóságok még vizsgálják, hogy valóban összefüggnek-e a vakcina felvételével.
A minisztérium "jelentéktelen gyakoriságúnak" értékelte a 12-15 évesek körében észlelt szívizomgyulladást, miután mindössze egy esetet jelentettek a 331 538 beoltott gyermekből. Az első és a második oltás után 255 444 gyermek közül 11-nél jelent meg ez a mellékhatás, tíz fiúnál és egy lánynál, 3-5 nappal a beoltásuk után. Már mind a 12 gyermeket hazaengedték kórházi kezelésük után, és otthonukban rövid lábadozás után hamarosan meggyógyultak.
A minisztérium szerint jóval magasabb eséllyel alakult ki ez a rendkívül ritkán jelentkező mellékhatás a koronavírussal fertőzötteknél, mint az oltás után. Az egészségügyi minisztérium a jelentésében hangsúlyozta, hogy noha igyekeztek adatokat gyűjteni a vakcina mellékhatásairól, az enyhébb esetek egy részét, melyek nem igényeltek semmiféle orvosi ellátást, valószínűleg nem is jelentették.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Izraelben december végén kezdődött az első oltási kampány, melyben háromhetes időközzel kétszer oltották be a lakosság önként jelentkező, 12 évesnél idősebb részét a Pfizer/BioNTech vakcinájával. Eddig 6 119 945 ember már legalább egy oltást kapott, ez a lakosság 65,81 százalékát jelenti. Az augusztusban indított harmadik kampányban a legalább öt hónappal korábban már kétszer is beoltottak közül is 3 404 619-en, a lakosság 36,61 százaléka kapott újabb oltást.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








