A sztárirányító második szakvéleményt kér elszakadt térdszalagjáról, jelenleg bizonytalan a visszatérése a szeptemberi kezdésre is
Nem gyártja tovább a Richter Gedeon Nyrt. a Fentanyl kábító hatású fájdalomcsillapítót - értesült a Pénzcentrum. A gyógyszert műtéti altatásnál, illetve érzéstelenítésnél, vagy súlyos műtéten áteső, nagy rizikójú betegeknek oxigénnel együtt adható fájdalomcsillapítóként. A fentanyl szintetikus opioid, ezáltal a heroin "rokona", viszont a Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központok szerint annál ötvenszer erősebb szer, ezért használható súlyos fájdalmak csillapítására.
A pénzcentrum kérdésére, hogy mi az oka a gyártás leállításának, a Richter PR és kormányzati kapcsolatok osztálya azt a választ adta, hogy a Fentanyl licenc termék volt, melynek licencjogát a tulajdonos visszavonta. Ez annyit jelent, hogy a gyógyszergyártásban, ha egy gyártó kifejleszt egy készítményt, utána más gyártók nem használhatják szabadon, kezdhetik el forgalmazni, vagy gyártani ugyanazt a szert.
Amelyik cég kifejlesztetette, annak van kizárólagosan joga gyártani a készítményt, viszont köthet szerződést más gyártókkal, akik így megszerezhetik a licenszjogot. Amíg ezt a készítmény kifejlesztő gyártó vissza nem vonja, vagy a szerződés le nem jár, nekik csak addig van joguk gyártani, illetve forgalmazni a gyógyszert.
Arról, hogy a Fentanyl gyártását leállítják, egy kórháztól értesültünk, akiket a gyógyszercég értesített a gyártás leállításáról. Helyettesítő készítmény van, de drágább lesz, és nagyjából két hétre elég a jelenlegi készletük a Fentanylból. Ha drágább lesz a helyettesítő készítmény, akkor ezáltal a műtéti fájdalomcsillapítás költsége megnőhet a kórházak számára.
A Fentanyl oldatos injekció eddig két kiszerelésben volt kapható: a kisebben 2 ml-es ampullákból tartalmazott 10 darabot a doboz, a nagyobban pedig 5 ml-es ampullákból 50 darabot. A hiányt július 3-án jelezték az OGYÉI-nek (lásd alább, az OGYÉI honlapján lőtt képernyőképen), a hiány hátterében "adminisztratív okok" állnak, és nincs megjelölve, meddig fog tartani.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Amennyiben a Richter által gyártott Fentanylt drágább készítménnyel kell helyettesíteni, azt várhatóan a betegek is meg fogják érezni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








