A benzin ára nem módosul, a gázolajért 2 forinttal fizetünk kevesebbet holnaptól.
Drasztikus változást hozhat az új KRESZ: ez nemcsak az autósokat, hanem a gyalogosokat is érinti
Összhangot teremtenek a KRESZ, a gépjárművezető-képzés, az útügyi szabályok és a szankciórendszer között - írja a Közlekedésbiztonság. Egyszerűbb, érthetőbb lesz a KRESZ nyelvezete, egyértelműek és egységesek lesznek a közlekedési módok találkozására, együtt haladására vonatkozó szabályok. Indokolatlanul vészfékezni és túl lassan haladni is tilos lenne, a mentőtől 4 másodperces követési távolság tartandó - sorolják a terveket.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) és a szakfeladatokat ellátó KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) széleskörű szakmai, tudományos és társadalmi egyeztetés sorozat keretében készítik elő a közlekedési szabályrendszer átfogó megújítását, amelynek részeként egy új KRESZ is készül. A különböző szakértő testületekben több, mint 50 szervezet 105 szakértője vesz részt, a közlekedési tárca és a KTI szakemberei mellett a műszaki felsőoktatás, a mérnöki kamara, a kormányhivatalok, a rendőrség, a különböző szakmai-, érdekképviseleti szervek, a bíróságok, az ügyészségek, a közútkezelők, és más érintettek bevonásával zajlik a szabályrendszer előkészítése - írja a lap. A közlekedési szabályrendszerhez, kiemelten a KRESZ-hez már több, mint 550 javaslat fogalmazódott meg.
Korábban már bemutatták a gyalogosokra, a kerékpárosokra, a mikromobilitási eszközt használókra, valamint a motorkerékpárosokra vonatkozó szabályrendszer módosításával kapcsolatos elképzeléseket. Most a gépjárművel közlekedőkre vonatkozó lehetséges szabálymódosítások kerülnek napirendre. Olyan minden közlekedőt érintő kérdések kerültek terítékre, mint például, hogy miképpen változhatnak a különböző közlekedési terek használatának szabályai, a követési távolságra vonatkozó előírások, a sebességkorlátozás vagy egy másik jármű melletti elhaladás, előzés és az oldaltávolság-tartás szabályai.
Olyan KRESZ-t szeretnénk, mondta el egy háttérbeszélgetésen Dr. Kerékgyártó János, az ÉKM közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára, ami úgy növeli a közlekedésbiztonságot, hogy közben nem csökkenti a forgalom haladását, a közlekedési terek forgalomáteresztő képességét. Ugyanakkor azt is szeretnénk, hogy a KRESZ naprakész legyen, azaz épüljön bele azon új intézmények, jelenségek, technológiák szabályozása is, amelyek az utóbbi tíz-húsz-harminc évben megjelentek.
Kerékgyártó János hangsúlyozta: az ismertetett lehetséges változások még nem döntések, csak javaslatok. Ezekhez várják továbbra is az észrevételeket és a további javaslatokat.
Eddig megfogalmazott javaslatok a KRESZ megváltoztatásához:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 18 917 331 forintot 10 éves futamidőre már 6,55 százalékos THM-el, havi 214 520 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,73% a THM, míg a MagNet Banknál 6,85%; az Erste Banknál 6,91%, a K&H Banknál 6,98%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- konzisztenciát kívánnak teremteni a KRESZ, valamint a hozzá köthető képzési-, útügyi-, műszaki- és szankciórendszerek szabályozása között
- korszerűsítik a KRESZ nyelvezetét
- különösen fontos a gépjármű-közlekedés és más közlekedési módok találkozása esetére egyértelmű szabályokat alkotni.
- ahol előírás, a jövőben is rendelkeznie kell a járművezetőnek a vezetéshez szükséges jogosultsággal (vezetői engedéllyel) és járművezetésre képes állapotban legyen
- tilos lenne a jövőben is a jogosultsággal nem rendelkező vagy vezetésre alkalmatlan állapotban lévő személynek átadni a volánt.
- a járműveknek – ahol előírás – rendelkezniük kell érvényes forgalmi engedéllyel, észlelhetőnek kell lenni a hatósági jelzésüknek, műszaki és környezetvédelmi szempontból is meg kell felelniük az előírásoknak, nem rongálhatják az utakat és nem szennyezhetik a környezetet.
- a napi elinduláskor - ahogy ma is - minden járművezetőnek el kellene végeznie bizonyos rutin ellenőrzési feladatokat, melyhez az elképzelések szerint az új szabályozás új támpontokat, javaslatokat is megfogalmaz majd. Rögzítik, hogy a féket, a kormányt, a világítást pontosan hogyan kell elindulás előtt ellenőrizni.
- pontosítani tervezik a megkülönböztető és figyelmeztető jelzést használó járművekkel szembeni magatartási szabályokat
Megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzést használó, valamint veszélyes anyagot szállító járművek esetén nagyobb követési távolságot kellene tartani, mint más járművektől.
- egyszerűsítenék a lakó-pihenő övezetekre vonatkozó rendelkezéseket: kerékpárok és rollerek kivételével ott gépjárművek és egyéb járművek csak célforgalomban közlekedhetnének, és a sebességük nem haladhatja majd meg a 20 km/h-
- vezetés közben továbbra is tilos lesz a mobiltelefon használata, de minden más technikai eszközé is, amelyek elvonhatják a járművezetők figyelmét a vezetéstől
- megtiltanának a veszélyes manővereket (kaszkadőr vezetést), mint pl. a driftelés
- bizonyos esetekben a ma érvényes sebességhatároknál magasabban állapítanák meg egyes járművek megengedett sebességét
Újdonság, hogy a jövőben az adott úttípusra általánosan előírtnál magasabb sebességgel is lehet majd közlekedni, amennyiben azt "sebességkorlátozást" jelző tábla engedi!
- tilos lesz az indokolatlan vészfékezés és az indokolatlan lassú közlekedés is
- részletesebben és egyértelműbben szabályoznák a szakértők a követés fogalmát és tartalmát: akkora követési távolságot kellene majd tartani, hogy az elöl haladó vészfékezése esetén is meg lehessen állni. Autópályán 2, lakott területen kívüli egyéb utakon egy másodperc lenne a követési távolság. A 3500 kg-ot vagy 7 métert meghaladó hosszúságú járművel lakott területen kívül mindenhol két másodperc lenne a követési távolság.
- a javaslatok szerint a jövőben az irányjelzést az irányváltoztatás megkezdése előtt legalább két másodperccel el kellene kezdeni, és a manőver végéig fenn kellene tartani. Ez alól lehetnek kivételek a rolleresek, kerékpárosok, illetve más járművezetők is, ha esetükben az útviszonyok miatt az nem lenne biztonságos. A kerékpárosok, rolleresek a karjelzés mellett használhatnának irányjelzőt, vagy akár a lábukkal is jelezhetnék irányváltási szándékukat. Ez ügyben még gyűjtik a javaslatokat.
- az új KRESZ figyelemfelhívás érdekében legalizálná a már ma is bevett gyakorlatnak számító rövid hangjelzést, dudálást és a fénykürt használatát - írta a lap.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
Újjáépítik a világ egyik legismertebb műemlékét: 200 éves fákat használnak hozzá
-
Elindult az ország legnagyobb tartós élelmiszer gyűjtése, adománykártya vásárlásával is segíthetünk a rászorulóknak
Megkezdődött a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR közös adománygyűjtő akciója.
-
Nissan X-Trail: fektessen be okosan, vásároljon céges autót jobb áron! (x)
Közeleg az üzleti év vége, amikor a vállalkozásoknak számot kell adniuk az előző évi teljesítményükről. De mi a helyzet akkor, ha az elszámolás közben előbukkan némi elköltetlen szabad pénzügyi forrás? A Nissan a következőkben erre az esetre ad egy jó tippet!
-
Elege van a szemüvegből? Ezzel a csúcslézerrel éles látása lehet percek alatt, érintésmentesen (x)
Már a 80-as évek óta elérhető Magyarországon a lézeres szemműtét. A technológia folyamatosan fejlődik, az egyik legnépszerűbb eljárás az érintésmentes Sasszzem No-Touch.