Hétfő reggel sajtótájékoztatót tartott a Concorde Értkpapír Zrt. a jövő évi várakozásokkal kapcsolatban, amelyen a Pénzcentrum is részt vett.
Éles kritikával illette Zsiday Viktor, befektetési szakértő a kormány szombati bejelentését, ami tovább csökkentette azoknak a számát, akik igénybe vehetik a hatósági áras üzemanyagot. A szakértő szerint ugyanis várhatóan csak nagyon kis mértékben fog bekövetkezni a fogyasztáscsökkenés, ha egyáltalán megvalósul. A szakértő szerint ugyanis ezzel az intézkedéssel mindössze annyit ért el a kormány, hogy megemeli a vállalkozók költségeit.
Zsiday Viktor befektetési szakértő saját oldalán kritizálta élesen a benzinárszabályozás kapcsán tegnap bejelentett lépéseket, amik szerinte a fontos makrogazdasági célok szempontjából javarészt hatástalanok lesznek.
Elmondása szerint az üzemanyag árak 480 forinton való rögzítését már akkor sokan kritizálták, ami nem volt véletlen. A magas üzemanyagárak fogyasztáscsökkentő hatása ugyanis szerinte egyáltalán nem érvényesülhetett, így nem tudott javulni a fizetési mérleg sem. Az alacsony árak miatt pedig nem, hogy nem csökkent, de egyenesen nőtt a fogyasztás. Ez pedig nyomást gyakorolt a devizakeresleten keresztül a forint árfolyamára, lassította a gazdaságot és emelte az inflációt.
Zsiday elmondása szerint a céges autók egy része valójában magánhasználatban van, de jellemzően inkább céges ügyintézést folytatnak vele, ami pedig nem fog csökkenni a magasabb üzemanyagárak miatt.
A legfontosabb hatás, a fogyasztáscsökkentés várhatóan csak nagyon kis mértékben fog tehát megvalósulni. Az üzleti bizalmat tovább rombolja az új bejelentés, mert láthatóan kapkodás zajlik: senki sem tudhatja, hogy holnaptól melyik szabályozást hogyan módosítják, a kiszámíthatóság alacsony marad. És ami nagyon fontos: továbbra sem éri meg behozni Magyarországra feldolgozott termékeket, mert csak annyi változott, hogy nem nagyon nagy, hanem szimplán nagy veszteséggel adná el a terméket a kereskedő
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– írja a szakértő az oldalán. Így lényegében véleménye szerint az intézkedés valós hatása mindössze annyi lesz, hogy megemeli a vállalkozások költségeit, amit azok tovább fognak hárítani a vásárlókra. Tehát inflációt generál, miközben megemeli a Mol profitját. Amit lényegében el is vesz azzal, hogy megemelte a cégre kivetett különadót.
Az intézkedés ellenére tehát lényegében továbbra is kialakulhat az üzemanyaghiány, nem fog javulni a folyó fizetési mérleg és a forint árfolyama se. Viszont az infláció tovább fog növekedni, valamint nő a kormányzat bevétele.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








