Egy rutinellenőrzésen buktak le a magyar autósok, akiknek járműveit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyőrei ellenőrizték.
Sok magyar villanyautóst sokkolt a rezsicsökkentés leszűkítése. A piaci árak mellett egyre közelebb kerülhet egymáshoz az otthoni töltés, és a publikus töltőoszlopok árazása. Sokvillanyautós maga termeli meg az áramot, de jelentős az a csoport, akiknek otthon, piaci áron kell majd töltenie.
Sokkolta a magyar villanyautósokat a rezsicsökkentés leszűkítése - mondta a hvg.hu-nak Iváncsó László, a Jövő Mobilitása Szövetség főtitkára. Mint kifejtette, már a piaci árazású töltők megjelenése is nagy riadalmat keltett, és sokan kezdték megkérdőjelezni a villanyautók létjogosultságát és versenyképességét a fosszilis üzemanyaggal működő társaikkal szemben, most viszont méginább felerősödtek ezek a hangok.
A portál számításai szerint, ha valaki elektromos autót töltö otthon, és kicsúszik a havi 210 kWh-s áramkvótából, annak piaci áron töltve kb. 4300 forintba kerülne 100 kilométer megtétele egy átlagos elektromos autóval, ami nagyjából 620 forintos literenkénti benzinárnak felel meg. Egy hagyományos autóval, 480 forintos üzemanyagár és 7 literes fogyasztás mellett 3360 forintba kerülne megtenni 100 kilométert. Kérdés, meddig marad Magyarországon a benzinárstop.
Az árolló zárulása miatt a szövetség szerint megugorhat a kereslet a publikus töltőoszlopokra is. Az otthoni és a fizetős töltés közötti különbség csökkenése akár a hazai hálózat fejlesztéseit is hozhatja.
Ugyanakkor a Villanyautosok.hu szakportál felmérése szerint a válaszadó e-autó tulajdonosok felét nem érinti majd a rezsicsökkentés részleges kivezetése, mivel szaldós rendszerben, napelemekkel termelik az áramot. 26 százalék úgy nyilatkozott: a jövőben piaci áron lesz kénytelen tölteni villanyautóját, további 13 százalék „részben kénytelen” lesz piaci áron is tölteni.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza
- Rémes hír látott napvilágot Szoboszlai Dominikról, de…
- Európa-liga élőben: csodát kellene tennie a Liverpoolnak a továbbjutáshoz
- Egyedülálló intenzív képzést indít a Mathias Corvinus Collegium a jövő vezetői számára
- Leomlott az egykori koppenhágai tőzsde főhomlokzata