Ha használt autókról van szó, ez a három márka a magyarok kedvence

Ha használt autókról van szó, ez a három márka a magyarok kedvence

2017. április 17. 17:34

Közel kétéves folyamatos emelkedést követően 2017 első negyedévében megszakadt a Használtautó-index növekedési trendje: az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám az év végi 132,4-ről 128,4 pontra esett vissza. A csökkenés oka, hogy azonos átlagár mellett mintegy 3 százalékkal csökkent a gazdát cserélő használtautók mennyisége.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Bár az év elején némileg visszaesett a hazai használtautó-piac forgalma, 2016 elejéhez képest így is 28 százalékkal nagyobb volt a gazdát cserélt autók összértéke. Ebben nagy szerepet játszott az árak emelkedése is: a meghirdetett autók kínálati átlagára kétszámjegyű növekedést mutatva immár 1,9 millió forint felett jár.

Az áremelkedés oka a tartósan gyenge forintárfolyam mellett az, hogy az olcsóbban behozott, de nehezebben felderíthető előéletű autókkal szemben egyre többen a belföldi kínálatot részesítik előnyben, amely így magasabb áron is eladhatóvá vált"

- mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. A használtautó-import továbbra is elsődleges forrása a hazai használtautó-utánpótlásnak. E szegmens növekedési üteme azonban idénre lényegesen lelassult: míg 2016 elején 24 százalékkal hoztak be több használt autót, mint egy évvel korábban, addig az idei első három hónapban behozott 34 800 személyautó mindössze 7 százalékkal volt több, mint tavaly ilyenkor.

Száz eladott hazai használt autóból 14 az Opel, további 10-10 százalék pedig a Suzuki és a Volkswagen emblémáját viseli.

Ezt a három márkát a Ford (8%) és a Renault (6%) követi. Összességében a fenti öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom 48 százalékát. Bár a gazdát cserélő használt személyautók átlagéletkora jelenleg 12 év, környezetvédelmi szempontból öt év alatt sokat javult a hazai kínálat.

Míg 2012-ben csupán 6,5 százalékos volt az Euro 5, vagy annál kedvezőbb besorolású járművek aránya, 2017 első negyedévére ez az érték már 34,8 százalékra emelkedett. A másik oldalról nézve a kínálatot: az Euro 3-nál rosszabb besorolású járművek aránya 2012-ben még 31,8 százalék volt, ez mára 18,9 százalékra csökkent. Ezek azok a járművek, amelyek a jelenlegi szabályozás értelmében szmogriadó esetén nem közlekedhetnek Budapest útjain. (Tudni kell, hogy arányuk a teljes hazai autóparkban sajnos jelentősebb, mint az eladásra hirdetettek körében.)

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 19. kedd
Nándor
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06