A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Sokak álmaiban szerepelnek az olasz sportkocsigyártók modelljei, amelyek a történetük során szinte kivétel nélkül technikai fölényben voltak más autógyártókkal szemben. A kompromisszumok nélküli sportautók szinte kivétel nélkül mindenki szívét megdobogtatják formavilágukkal, nem is csoda, hogy számos filmben szinte szereplőként mutatják be őket. A hibridautók megjelenése és az európai szabályozás azonban változtathat az eddigi gyakorlaton, lehet, hogy hamarosan hibrid hobbiterepjárókkal árasztja el a világot a Ferrari és a Lamborghini?
A legtöbben csak álmodozunk róla, hogy valaha egy szuper sportkocsi tulajdonosai lehessünk, ezek az autók ugyanis jellemzően több tízmillió forintba kerülnek, ráadásul a legtöbb eleve korlátozott számban elérhető. Ellátogattunk a Ferrari és a Lamborghini gyári múzeumaiba, hogy megmutassuk, hogyan néznek ki azok a "szentélyek", amelyeket minden autórajongónak látnia kell egyszer.
Jövőre már luxushibriddel is szelhetjük a buszsávokat?
A milliárdos playboyok örök kérdése, hogy vajon a Ferrari vagy a Lamborghini a jobb autó. Az viszont tény, hogy átlagos léptékkel nézve mind a két gyártó autói szinte már indokolatlanul erősek, gyorsak, és kicsik, vagyis valódi sportautók. Ennek persze megvan az ára is, nem is csoda, hogy ezekből az autókból naponta legfeljebb csak pár darab gördül le a gyártósorról.
A Lamborghini jelenleg két alapmodellt gyárt. Az olcsóbb és gyengébb ("csupán" V10-es motorral felszerelt) Huracán az egykor népszerű Gallardo utódja.
A nagyobb, V12-es motorral felszerelt Aventador, amely hazánkban akkor lett ismert, amikor Dzsudzsák Balázs egy ilyen autót tört össze az autópályán.
Persze nem ezek a legfrissebb típusok, az idén piacra dobott Centenariot is láthattuk, amelynek szinte minden porcikája karbonszálas technológiával készült.
Talán meglepő lehet, de a Lamborghini is elindult a hibrid autók irányába, ennek eredménye volt az Asterion nevű gépszörnyeteg, amely egy 910 lóerős plug-in hibrid. Az autóban a "szokásos" V10-es, 610 lóerős benzinmotor mellett 3 elekromotor is helyet kapott; két motor az első kerekekbe építve, a harmadik pedig a hátsó kerekeket hajtja.
Ugyan az Asterion egy prototípus és egyelőre nem is tervezik a gyártását, ennek ellenére nemsokára már hibrid modellel rukkolhat elő a Lamborghini. Az igazán meglepő viszont az, hogy a 2017-ben (esetleg 2018-ban) érkező Urus nemcsak vegyes hajtásláncú lesz, hanem a hobbiterepjárók (SUV) világába is belekóstol az olasz gyártó.
Az autó mérete egyébként több mint tekintélyt parancsoló: nagyjából 1,8 méter magas autóról beszélünk ugyanis, amiben várhatóan 500 lóerő feletti hajtáslánc muzsikálhat majd.
Mivel a végső kialakítás még folyik, ezért azt egyelőre nem lehet tudni, hogy plug-in hibridről lesz-e szó és megkaphatjuk vele a zöld rendszámot, vagy zárt rendszerről, így pedig nem kapjuk meg az ingyen parkolás lehetőségét (és bevezetése esetén a buszsáv használatát).
Egy-egy kép erejéig egyébként érdemes megemlékezni a Lamborghini legendás modelljeiről is, amelyek nagy hatással voltak az autógyártókra:
A Diablo-ról,
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Countach-ról és
A Miura-ról.
Leszakad a Ferrari?
A nagy rivális Ferrarinál egyelőre nincs nyilvános hír elektromos hibridautóról, így azt gondolhatnánk, hogy az autógyártó lemaradt a konkurenciától. Ezzel szemben az igazság az, hogy a Forma 1-ből átörökített, KERS technológiával kísérleteznek a maranellói gyárban. Ennek egyik első képviselője a gyáralapító Enzo Ferrari nevét viselő modell, amelynek tervezésekor a versenysport technológiáit, így a KERS-t is felhasználták.
Nemrég hazánkban törték össze annak az autóritkaságnak az egyik példányát, amely szintén használja a KERS-t. A La Ferrari tulajdonképpen az Enzo utódjaként fogható fel, mint a márka csúcsmodellje, így nem is csoda, hogy a csodaautó 963 összlóerő teljesítményre képes. Míg az elektromos hibrid hajtás már az átlagos autókban is megjelent, addig a KERS-szel felszerelt autók csupán egy szűk körnek elérhetők. Hazánkban lényeges lehet egyébként, hogy ez a technológia egyelőre csupán zárt rendszerként tud működni, így a zöld rendszámot nem kaphatjuk meg ezekre az autókra.
Persze érdemes megemlékezni a márka korábbi zászlóvivő autóiról is, amelyek többsége Modenában van kiállítva. Az Enzo elődje volt az F50-es modell.
Az F50 előtt F40-essel furikáztak a leggazdagabbak.
Vagy esetleg az 550 Maranello-t választották, amely a Bad Boys című filmből is ismerős lehet.
Az F40 előtt pedig a Magnum című sorozattal világhírűvé vált 288 GTO-t választották a kompromisszumok nélküli sportautóra vágyó gazdagok.
A 250 GTO volt a Ferrari egyik legelső teljesen saját gyártású, világhírűvé vált modellje, az autót egykor Steve McQueen is vezette a filmvásznon és azon kívül egyaránt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml