20 °C Budapest
Woman hand pulling toilet paper.

Újabb felvásárlási láz indult a magyar boltokban: most ezekért a termékekért kapkodnak az emberek

2023. május 10. 18:44

Mosogatókapszulát már sok éve, a vécépapírt és üdítőitalt azonban csak az utóbbi időkben rendelnek nagyobb számban online az egyik legnagyobb webáruház vásárlói. A megnövekedett érdeklődés mögött vélhetően spórolási és praktikus okok állnak.

Régen nem volt gyakori, hogy valaki “az internetről” rendeljen mosógépet vagy tévét, manapság viszont ez teljesen racionális döntés, hiszen így megúszhatjuk a hazaszállítás vesződségeit. A 2020-as covid-járvány jelentősen átalakította a vásárlási szokásokat, egy-másfél éven át olyan cikkeket is tömegével, rendszeresen rendeltek a vásárlók online, amelyet normál esetben offline szereznek be. A pandémia visszaszorultát követően a kedvezőtlen gazdasági viszonyok terelik az online platformok felé az árérzékenyebbé vált hazai vásárlókat, e hatás eredményeként pedig termékek új kategóriái váltak online slágerré.

Különösen látványos az online rendelések térhódítása a vécépapír esetében: bár az eMAG.hu kínálatában 2014 óta elérhető, nagyobb számban csak 2018-ban kezdték el megrendelni az ügyfelek. 2019-ről 2020-ra hatszorosára, 2018-hoz képest pedig huszonötszörösére emelkedett a vásárlások száma a pandémia első évében.

Mivel a legnépszerűbb online rendelt vécépapírok a 20-40 gurigás csomagok közül kerülnek ki (az easyboxban akár 40 tekercses szettet is át lehet venni), valószínűleg sokan spórolási célból rendelnek toalettpapírt az eMAG-tól, mások pedig egyszerűen azért, mert nem szeretnek giga vécépapírcsomagot magukkal cipelni az utcán.

Harminc eladott üdítőre jut egy szeszes ital

Italokat már hét éve lehet rendelni az eMAG-ról, de komolyan csak a pandémia évében indult be ez a kategória. Alapvetően üdítőitalokat és ásványvizeket keresnek a vásárlók, ezekből tavaly nagyjából harmincszor annyi fogyott, mint alkoholos italból: tavaly nagyjából háromszor annyi alkoholmentes üdítőt rendeltek a vásárlók, mint a pandémia első évében, míg idén az első négy hónapban már annyi ital ment el, mint 2021-ben összesen.

Érdekesség, hogy a tavalyi számok alapján a legnépszerűbbek a két deciliteres dobozokba csomagolt gyümölcsízű üdítők, illetve ezek kartonba csomagolt multicsomagjai, illetve a jellemzően 1,5-2 literes ásványvizek. Az alkoholos italok közül a legtöbben sört, vörösbort, fehérbort és vodkát rendeltek a vásárlók.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Régóta sláger a mosó- és mosogatókapszula

A toalettpapírokkal ellentétben például a mosogatókapszulák már több mint öt éve az online vásárlás slágereinek számítanak, de a pandémia első évében megháromszorozódott a forgalmuk, tavaly pedig csaknem duplaannyit kapszulát, vízlágyító sót és hasonló kiegészítőket rendeltek, mint 2020-ban, ugyanakkor hagyományos, kézi mosogatáshoz használható gélt kevesebb, mint feleannyian rendelnek. A különböző kedvezményes ajánlatok nyomán az öblítők és mosószerek már közel hét éve nagyon jól fogynak az eMAG-nál, és a pandémia óta tovább emelkedett a népszerűségük.

A fent említett termékkategóriákat sokan kombinálva rendelik, tehát például a vécépapír mellé a webes kosárba helyeznek mosó- és mosogatószert, hogy elérjék az ingyenes easyboxos

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem