Néhány nappal ezelőtt közzétette a legfrissebb, lakossági hitelezésre vonatkozó statisztikáit a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Ismét elindíult az alma fogyasztásösztönző kampánya, melynek célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a vásárlók és a fogyasztók figyelmét az alma pozitív élettani hatásaira.
Fogyasztásösztönző kampányba kezdett az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC): "Alma, a természet oltalma" - ezzel a szlogennel szeretnék felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy a jó minőségű étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.
A rekorder
Szüksége is van a kampányra, hiszen egyetlen termék sem drágult akkorát egyetlen év leforgás alatt magyarországon, mint az alma.Csütörtök reggel tett közzé a KSH a fogyasztói árakkal kapcsolatos statisztikáit. Ebből kiderült, hogy 2020. szeptemberben a fogyasztói árak éves növekedési üteme 3,4 százalék volt. 2019. szeptemberhez viszonyítva az élelmiszerek ára 7,3 százalékkal nőtt, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen) 18,5 százalékkal lett magasabb, az alma pdig árcsökkenésben és árdrágulásban is egyszerre volt rekorder a múlt hónapban.
Senkinek sem kell magyarázni, hogy az alma idénre jelentősen megdrágult - részben a vírus, részben mezőgazdasági okokból -, csaknem minden hónapban másfél-kétszer akkora volt az árkülönbség éves szinten, és nem volt másként szeptemberben sem. Nem is csoda, hogy fixen az első helyet szerzi meg az alma az éves szintű drágulási toplistáinkban:
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Rengeteg halálos áldozata van a Rafahot és Gázavárost ért bombázásnak
- Kijev több veszteséget is beismert
- Így indulhatnak a nemzetiségi választáson induló jelöltek
- Izrael megnyitotta az asdodi kikötőt
- Nebraskában a tornádó 250 kilométeres óránkénti sebességet meghaladó széllökésekkel haladt
- Újabb amerikai egyetemet zártak le a tüntetők miatt