Az üzletlánc több mint 70 ezer kedvezményes árú élelmiszercsomagot értékesített az elmúlt 2 hónapban.
Rendkívül rosszhiszeműek a magyar vásárlók, ha online shoppingról van szó. A hazai 16-74 éves lakosság 15 százaléka ugyanis csak azért nem hajlandó a neten vásárolni, mert tart attól, hogy valami biztonsági rést kihasználva csalók lenyúlják a pénzét és/vagy a személyes adatait. Ezzel az eredménnyel az EU harmadik - biztonsági aggályok miatt - legelutasítóbb nemzete voltunk.
Megannyi európai állampolgár egyszerűen el sem jut addig, hogy az internetről bármit is rendeljen, mert egyszerűen attól tart, hogy a folyamat nem biztonságos. Sokan a bankkártyájuk adatait féltik, tartva attól, hogy ha idegen kezekbe kerülnek az információk, akkor a csalók megcsapolják majd a pénzüket. Megint másoknak pedig az a fő érvük az online rendelés ellen, hogy nem akarják kiadni személyes adataikat mindenféle területeken.
2019-ben például a 16-74 éves európai lakosság 6 százalékát akadályozták meg a biztonsággal vagy a személyes adatokkal való aggályok abban, hogy az internetről bármint is rendeljenek. Ez a szám 2018-ban egy százalékkal több, 7 százalék volt, de például 2009-ben még 11 százalék. 10 év leforgása alatt tehát majdnem felére csökkent azoknak a száma, akik valamilyen oknál fogva paráznak az internetről vásárolni.
Az Eurostat által publikált kutatásból az is kiderült, hogy a biztonsági aggályok a 2. legnagyobb oknak minősültek abban a kérdésben, hogy valaki mért nem vásárol interneten. Az első helyen egyébként - megehetősen pragmatikusan - a személyes vásárlás sima élvezete és preferálása végzett az internetes vásárlással szemben.
Emellett azért még bőven merültek fel az emberekben problémák, sokan egyszerűen nem tartják magukat elég ügyesnek, hogy neten vásároljanak, nem bíznak a vállatokban a csomag érkezését vagy éppen visszaküldését illetően, megint mások nem szívesen fizetnek előre kártyával és a többi.
De azért a biztonság
Bár megannyi oka lehet tehát az online vásárlás elutasításának, a pénzünk biztonságának biztosítása mindenképp az élén szerepel, kiváltképp Magyarországon! Hazánkban ugyanis rekordmagas azon vásárlók aránya az EU-ban, akik pusztán azért nem vásárolnak a neten, mert féltik a kártya vagy személyes adataikat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ez pedig több százezer magyar embert jelent, és nem mellesleg az EU harmadik "leggyanakvóbb" államává tesz minket. Előttünk már csak a spanyolok és a portugálok végeztek. Utóbbi első helye azt jelenti, hogy az országban szinte minden negyedik felnőtt azért nem vásárol online, mert tart attól, hogy a személyes adati rossz kezekbe kerülnek.
Az aggodalmakat tekintve egyébként a különbség akkor válik óriásivá, ha megnézzük a lista másik végét, ahol például az észtek végeztek. Ott csupán a 16-74 éves lakosság egyetlen százaléka nem vásárol azért neten, mert fél az adatai ellopásától. De Lengyelországban, Dániában és Csehországban is csupán a lakosság 2-2-2 százaléka tart ilyesmitől.
A magyarok tehát jócskán csak tartanak az átveréstől, de ugyanígy a finnek, a spanyolok és a portugálok is. A velünk szomszédos országok közül azonban Romániában, Szlovákiában és Szlovéniában sem nagyon izgatják az embereket az online vásárlással kapcsolatos biztonsági aggályok.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Visszatér hatszoros olimpiai bajnok kajakosnőnk
- Ókovács Szilveszter a bérmegállapodásról: a gúzsba kötöttség ellenére maradt mozgásterünk
- Ne csodálkozzon, ha lépten-nyomon magyar zene üti meg a fülét
- Valami újat lépett Varga Mihály Brüsszel „némaságára”
- Lázár János rábólintott az új Duna-híd nevére
- Őrizetbe vették Gérard Depardieu-t