Three women fashion designers working with sewing pattern. Overhead view with tape measure, laptop, and cell phone lying on the table

Rengeteg magyar tehetség rohan a vesztébe: ezt rontják el, óriásit bukhatnak

2022. július 14. 18:01

Sokan szeretnének saját márkát indítani, és felvenni a versenyt a piacon lévő többi résztvevőel. Azonban nehéz jelenleg berobbanni a divatiparba, főleg, hogy a nagyobb márkáknak, cégeknek több lehetőségük van a sorozatgyártásra, terjeszkedésre. Rengeteget jelent egy új vállalkozás indításánál az, hogy a megfelelő finanszírozási formát találjuk meg induláskor, és ilyenkor jöhet képbe szuper alternatívaként a közösségi finanszírozás.

Egyre több feltörekvő magyar tervező jelenik meg a piacon, akik akár már alternatív módon is árusítanák termékeiket. Legutóbb a Brancs közösségi finanszírozási oldalon bukkantunk rá a FunkyLab-ra, akik parafából készült egyedi táskákat árulnak. A közösségi finanszírozás egyébként a divatcikkek körében nem újdonság, több márka jelent meg úgy a piacon, hogy első körben a közösségi finanszírozás módszerét választották ahhoz, hogy megismerjék őket, és vevőkörre tegyenek szert.

De hogyan vágjunk bele? A ScoutMine összeszedte, hogy hogyan is vághatunk bele divatmárkánkkal egy közösségi finanszírozási projektbe. Első sorban érdemes áttekinteni a különböző, nagyobb márkák közösségi finanszírozási kampányait, ugyanis több márka indult el így a siker útján. Itt érdemes külön figyelmet szentelni annak, hogy milyen elemeket használtak, hogyan építették fel a kampányt. Ezt követően jó, ha igyekszünk olyan tervet összeállítani, ami megállja a helyét a közösségi finanszírozási platformon is, hiszen  induló kampányként szuper terv nélkül sikeretelen lesz a kampányunk. Ezért fontos kiemelni az indulási stratégiánkat, az üzleti tervet, ezáltal a leendő befektetőink is biztonságban érezhetik majd a pénzüket.

Kreatív ágazatokban, mint a divat, ahhoz hogy a márkánk sikeres legyen, kicsit változtatnunk kell az üzleti stratégiánkon is, hiszen nem ugyanolyan szolgáltatást kínálunk, mint egy technológiai innováció, esetleg olyan eszköz, amit a mindennapi életben használhatunk. Így különösen fontos, hogy világosan, tömören fogalmazzunk, gondoljuk át a koncepciónkat, a piacunkat és azt, hogy hogyan tudunk majd boldogulni a késsőbbiekben.

Korábban megkérdeztük a Brancs ötletgazdáit, hogy mi a titka a sikeres pályázatnak. Mint mondták, fontos, hogy milyen a projekt, mennyire érdekes, de nem feltétlen ez a legfontosabb.

Egy kutatásunk is megerősítette, hogy fontosabb maga az ember, és a csapat, akik egy-egy projekt mögött állnak. A csapat hitelessége, az, hogy mennyit mutatnak meg magukból, mennyire hihető az, hogy képesek megcsinálni a projektet sokkal fontosabb. Mindegyik sikeres projektünk mögött vannak saját videók, közösségi média oldalak, blogok, ahol bemutatják magukat a csapatok, a tervüket, a motivációjukat. Akik ezzel sokat foglalkoztak, ők sikeresebbek is lettek, és képesek voltak vásárlókat szerezni

- elemezte korábban az eredményeket a Brancs egyik alapítója, Kövesdi Gábor. Hozzátette, hogy azok, akik nem tudták megszerezni a kezdő lökést, akár egy hónap után is 0 százalékon állt a projektjük támogatottsága, mivel ők nem tudták kellően hatékonyan megszólítani és meggyőzni ismerőseiket, családjukat - a siker szempontjából leginkább kritikus első vásárlókat- arról, hogy a szolgáltatásuk, a termékük érdekes.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az alapigazságok itt is működnek, a jó képek, jó videók mindig több látogatót vonzanak, a család és barátok által támogatott projektek pedig a bizalmat is megelőlegezik. Ami külföldön működik, az nálunk is működik, fontos tehát a projekt személyessége, valamint az első vásárlók is

- összegezte Kövesdi Gábor. A pályázásnál sokan beleesnek ebbe a hibába, és gyenge a pályázási anyaguk, nem foglalkoznak eleget a tervvel, azzal, hogy a vásárlókat megszólítsák. Nagyon fontos, hogy az, ahogy megjelenünk a közösségi finanszírozási oldalon, ez tükrözi a vásárlóknak, befektetőknek az elképzelésünket, az egyediségünket. Éppen ezért a pályázat a kulcsa annak, hogy megragadjuk az emberek figyelmét, és bemutassa a márkánk hangulatát, arculatát.

Bármivel is foglalkozik a vállalkozásunk, legyen szó divatról, vagy egyéb szolgáltatásról, termékről, fontos, hogy reális célokat tűzzünk ki magunk elé, amiket könnyen el tudunk érni, hiszen a kudarc miatt gyorsan elveszíthetjük a lelkesedést is. Ráadásul a kisebb, reális célok elérésével mi is dinamikusabban tudunk haladni, és a piacról is szinte azonnali visszajelzést tudunk kapni.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 27. 19:15
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem