13 °C Budapest
Ez lehet a 2022-es nyár új slágeritala Magyarországon? Hihetetlen, mennyien kattantak rá

Ez lehet a 2022-es nyár új slágeritala Magyarországon? Hihetetlen, mennyien kattantak rá

2022. június 24. 20:48

Magyarországon egyre nagyobb problémát jelent az alkoholfogyasztás, amibe már akár a fiatalabbak is bekapcsolódnak. A magyar alkohol piacon még mindig sok sör és bor fogy, de egyre nagyobb szeletet vág ki magának a piacból az enyhén alkoholos, gyümölcsös ízesítésű alkoholos frissítő kategória is. A szakértők szerint már a kevés alkohol is borzalmasan roncsolja az egészséget, a sztár toxikológus szerint azonban a mértékletességen, felelősségteljes fogyasztáson és az edukáción van a hangsúly. Tényleg sokakat berántanak az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok?

Világszinten súlyos probléma az alkoholfogyasztás, amin a pandémia nem, hogy nem segített, de kifejezetten rontott. Bár Magyarország a felmérések szerint az Európai Uniós országok listáján egészen hátul foglal helyet, így is közel 900 ezerre tehető az alkoholbetegek száma. Már a fiatalok körében is egyre elterjedtebb az alkoholfogyasztás.

A NAV jövedéki termékekre vonatkozó statisztikái szerint a 2020-as pandémiás időszak alatt 10 százalékkal több alkohol fogyott, mint az ezt megelőző évben, míg egy másik felmérés szerint februárban 75, márciusban 50 százalékkal több, mint az ezt megelőző években. Ezek után az adatok után pedig nem meglepő, hogy a KSH szakemberei szerint 389 ezer fő körül van hazánkban az alkoholbetegek száma. Ez persze nem pontos adat, hiszen a szakemberek szerint ez a szám akár a KSH által mért adatok duplája is lehet, míg az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai már közel egymillió fővel számolnak.

Bár szeretünk azzal büszkélkedni, hogy mennyit isznak a magyarok, és mi az alkoholisták országa vagyunk a helyzet szerencsére nem annyira szörnyű, mint elsőre látszik. Annak ellenére sem, hogy az EU statisztikái szerint az unió összlakosságának 8,4 százaléka, azaz minden tizedik felnőtt fogyaszt napi rendszerességgel alkoholt. A 2019-es felmérés szerint hazánkban a felnőtt lakosság 6,3 százaléka fogyaszt naponta alkoholt, amivel az európai országok listáján a 16. vagyunk. Korábban Zacher Gábor is arról beszélt, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetni a felelős alkoholfogyasztásra, hiszen a fiatalok is ugyanúgy inni fognak, a fő probléma a mennyiséggel van.

Az, hogy a fiatalok is isznak, már más országokban is megjelenik. Egy Egyesült Államokbeli fogyasztói csoport szerint a gyümölcsízű alkoholos italok például kifejezetten a fiatalabb korcsoportot célozzák meg, ők azok, akik ezeket az italokat részesítik előnyben. Mivel a különböző limonádék, szirupok és bogyós gyümölcs ízű malátaitalok elfedik az alkohol kellemetlen ízét, nem csoda, hogy a fiatalok szeretik ezeket az alkoholos frissítőket.

Ezek a termékek elfedik az alkohol ízét, és megkönnyítik az ivást. Az alkohol más formáihoz való hídként szolgálnak

- vallotta George Hacker, a CSPI képviselője egy kongresszusi bizottság előtt. A központ korábban közzétett egy tinédzserekről szóló tanulmányt, amely kimutatta, hogy ezek az italok több fiatal felnőttet is bevonz az alkoholfogyasztásba. A tanulmány szerint a tinédzserek 80 százaléka azt mondja, hogy könnyen hozzájuthat különböző trendi alkoholos italokhoz.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Sok terméknek fényes, mutatós és divatos csomagolása és címkéje van, amelyek vonzzák a tinédzsereket

- mondta Eliot Engel New Yorkból, aki azért lobbizik, hogy ezeket az italokat címkézéssel különítsék el a nem alkoholos italoktól. Hozzátette, hogy a felnőttek is szeretik az édes italokat, mint mondta gyakran ezek az opciók a boltok polcaira kerülnek az alkoholmentes gyümölcs puncsok mellé. Az alma, bogyós és narancs ízesítésben kapható gyümölcsös alkoholos italok mintegy 90 millió dolláros eladást értek el az Egyesült Államokban. Az italok alkoholtartalma alacsonyabb, és nincs keserű ízük, azonban a termelők szerint nem a tinédzserek a célközönsége, mégis sokan isznak ezekből.

A hangsúly a mértékletességben rejlik

Az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok piaca már hazánkban is egyre terjed. Korábban Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója kifejtette, hogy a teljes alkoholos italforgalom több mint felét (56 százalékát) adó középkategóriás sörök eladása 2021-ben stagnált, 3,3 millió hektoliter volt, 9 százalékkal kevesebb, mint 2019-ben. Megjegyezte azonban, hogy a többi termékkategóriában nagyobb volt a mozgás: az úgynevezett gazdaságos termékek forgalma tovább esett, miközben a prémium és szuperprémium sörök, valamint az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes termékek eladása folytatta évek óta tartó növekedését.

Aki viszont nem szereti a sör semmilyen formáját, gyümölcsösen sem, annak még mindig ott vannak a ciderek, a hard seltzerek és most már az alkoholos szörpök is. Amerikában a hard seltzer kapcsán eddig is népszerűek voltak az alkoholos limonádék, ebbe a sorba pedig már egy magyar termék is kapcsolódik, az alkoholos szörppel, amelyet csak úgy, mint a hagyományos szörpöt, vízzel, szódával higítva fogyaszthatunk. A magyar termékre a Brancs közösségi finanszírozási oldalon bukkantunk rá, a Cseles szörp ötletgazdái alternatívaként kínálják az alkoholos, higítható, gyümölcsös szörpöt. Az alapszörp könnyed, alkoholos, gyümölcsös frissítő fűszerekkel, amelyet tetszés szerint higíthatunk szódával. A szörp megalkotói is a prevencióban és az edukációban látják a megoldást, Varga Dávid és Marton Bálint korábban arról is beszéltek, hogy ki a fő célközönsége az enyhén alkoholos, gyümölcsös italuknak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 2. csütörtök
Zsigmond
18. hét
Május 2.
Jelszó világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem