Folytatódik az átlagosnál enyhébb, de jellemzően borult, párás, ködös időjárás a jövő héten is.
Fű alatt változtattak a parkolási szabályokon Budapesten. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes előterjesztését február 17-én fogadta el a közgyűlés, az Mfor.hu szúrta ki az autósokat hátrányosan érintő módosítást.
Két passzust töröltek a rendeletből, megszűnt például az ötperces szabály: ennyi időnk volt elsétálni a legközelebbi automatáig. Ha épp ekkor ellenőriztek bennünket, utólag be tudtuk mutatni a jegyet az ügyfélszolgálaton.
A módosítás indoklásában el is ismerik:
A hírportál szerint így az önkormányzatok is rosszabbul járnak, mert az sms-es parkolás utáni bevételből kevesebbet kapnak.
Az ügy előzménye, hogy szeptemberben a Kúria törvényellenesnek találta és megsemmisítette a főváros parkolási rendeletének két korlátozását: a parkolójegy utólagos bemutatásának ötnapos határidejét, és azt, hogy havonta erre csak egyszer volt lehetőség.
A főváros, mely szerint visszaélésgyanús, hogy mennyire sokan élnek az utólagos jegybemutatás lehetőségével, nem a megengedőbb irányba mozdult, hanem ezt a lehetőséget teljesen kiiktatta. Így a jóhiszemű autósoknak, akiknek nincs érvényes jegyük, mostantól mindenképp pótdíjat kell fizetniük.
Továbbra sem zárható ki azonban, hogy például valakinél nincs apró és az automata is messzebb van, ám mire visszaér a kocsijához a parkolójeggyel, már megbüntették. Ezért büntetni nemcsak igazságtalan, de feltehetően jogsértő is. Emiatt a ma módosított rendeletet előbb-utóbb szinte biztosan ismét meg fogják támadni a Kúrián vagy az Alkotmánybíróságon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Megkérdeztük Tarlós István főpolgármestert, hogy ha egyszer módosítani kellett a parkolási rendeletet a Kúria döntése után, akkor miért a zéró tolerancia felé módosították. Miért nem a Kúria-döntés elveivel párhuzamosan, az ötperces korlát megemelése és a havi egyszeri bemutatási lehetőség megnyújtása mellett döntöttek? (Hiszen ha bíróságra kerül az ügy, a parkolócédulát ott lehetőség van bemutatni.)
Tarlós a lapnak azt válaszolta, hogy régebben matematikaórán ő is próbált a végtelen irányába integrálni, de a tanára nem tartotta jó ötletnek. Hozzátette, hogy nyilván nem a jóhiszemű autósokat akarják megbüntetni. Közölte, hogy felülvizsgálják a döntést, ha az újságírók ilyen szigorúan veszik.
Arra a kérdésre, hogy mire számítsanak mától a fővárosi autósok, elmondta: nem biztatják arra a közterület-felügyelőket, hogy ha valaki az autója közelében lobogtatja a parkolójegyét, megbüntessék.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








