26 °C Budapest

Elárulta a MÁV: ezért késhetnek a vonatok több elővárosi szakaszon

2019. január 18. 14:30

Egyre többen választják a kötöttpályás közlekedést, legalábbis ez derült ki a MÁV által közölt adatokból. A vasúttársaságnál arról is érdeklődtünk, hogy mi okból vannak fennakadások egyes elővárosi vonalakon, ugyanis olvasóink gyakori késésekről számoltak be. Ennek kapcsán több okot is felsorolt a MÁV.

Megküldte válaszait a MÁV csütörtöki cikkünk kapcsán, amelyben kiszámoltuk, milyen közlekedési eszközzel mennyi idő bejutni Budapestre az agglomerációból. Az elővárosi közlekedés kapcsán a többi között arra voltunk kíváncsiak, hogy általánosságban milyen késéssel üzemelnek ezek a vonalak, és azt is szerettük volna megtudni, hogy hányan szállnak elővárosi vonatokra.

Több olvasónk is panaszkodott arra, hogy a MÁV 71-es vonalán (Budapest-Vácrátót-Vác) gyakoriak kisebb-nagyobb a késések. Erre reagálva a vasúttársaság közölte: az említett szakaszon 2018-ban az összes járatra vetített fajlagos késés 3,3 perc volt. Összehasonlítva az utolsó negyedéves adatokat, 2018-ban 5 százalékkal többen utaztak 2017-hez képest, tavaly egész évben több mint 3,1 millióan vették igénybe a vasutat ezen a viszonylaton.

Egy másik vonalon, a Budapest-Vác-Szob viszonylat elővárosi szakaszán - egy másik olvasónk ezt a vonalat is problémásnak mesélte - tavaly a hosszabb eljutási idő fajlagosan 2,16 perc volt. 2017 utolsó negyedévet összehasonlítva 2018 hasonló időszakával, 2 százalékos az utasfő-emelkedés, a teljes utasszám pedig közel 12,6 millió volt, amellyel egyúttal ez a szakasz az ország legnagyobb forgalmú agglomerációs vonala (kis különbséggel második helyen a Budapest-Cegléd-Szolnok (100a) vonal áll) - közölte a MÁV sajtóosztálya, amely szerint épp ezért ezen két elővárosi vonalon (70 és 100a) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba a vasúttársaság 2019 végétől.

Forgalmi okok miatt késnek

Mint írták, a fővárost Váccal összekötő vonalakon a hosszabb menetidők főbb okai az ideiglenes sebességkorlátozások, a csatlakozásra várás és más pontatlan vonat miatti vonatforgalom-szabályozás. Valamennyi budapesti elővárosi vonal figyelembevételével a vonatok átlagosan 87százaléka pontosan közlekedett, a hosszabb menetidő fajlagosan 2,6 perc volt az állami cég adatai szerint. A Maglódot is érintő Budapest-Újszász-Szolnok (120a) vonalon ez a szám 2 perc volt. 2017-ben közlekedő több mint egymillió személyszállító vonat közlekedési ideje 159 év volt egy év alatt.

Rengetegen utaznak vonattal

A 2018-as teljes éves elővárosi utasszámokról márciusban tud teljes összesítést adni a vasúttársaság.

Az elmúlt időszakban kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés korszerűsítésének, a pályafejlesztéseknek, a felújított kocsiknak és az új motorvonatoknak köszönhetően az elmúlt három évben mintegy 4 millióval nőtt a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró

- írták.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az év végi adatok alapján a legjelentősebb utasforgalom-emelkedés az elővárosban a Budapest-Déli-Tatabánya szakaszon volt, ahol tavaly 24 százalékkal választották többen a kötöttpályás közlekedést, egész évben közel 4,8 millióan utaztak.

Az esztergomi és a székesfehérvári vonalon 22-22 százalékos a növekedés, mindkettőn rekordszámú vásárolt menetjegyet - előbbi esetében 3,9, utóbbinál 9,4 millió utas. A kunszentmiklós-tassi vonalon - a modern FLIRT motorvonatok közlekedésének is köszönhetően - szintén jelentős, 21százalékos volt az emelkedés 2017 és 2018 negyedik negyedévét összehasonlítva, tavaly - teljes évre vonatkoztatva - közel 1,9 millió utazást regisztráltak. A MÁV sajtóosztálya megjegyezte, ezen utasszám adatokban nincsenek benne a jogszabály alapján díjmentesen utazók, pl. 65 év felettiek, 6 év alattiak, határon túli magyarok, díjmentesen utazó diákcsoportok, valamint a fővároson belül Budapest-bérletet használók. Az egyes vonalaknál kimutatott számok azokat az utasokat jelzik, akik viszonylatos menetjeggyel vagy bérlettel utaztak az adott vonalon.

Kiemelték, a szolgáltatási színvonal fejlesztése a jövőben sem áll meg: Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság azt várja a Kelenföld-Százhalombatta és a Budapest-Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, a nagyobb pályasebesség révén csökken az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem