2023-ban Magyarországon már 115 ezer 65 évesnél idősebb magyar dolgozott. Ez sokszorosa még a 2018-as adatnak is.
Egyre több hazai szálloda ismeri fel, hogy a vendéglátásban tapasztalható óriási fluktuációra az integrált employer branding stratégia adhat hatékony megoldást. A tapasztalatok szerint az egyszeri kampányok nem működnek, a munkáltatói márkaépítést az üzleti stratégiába integrálva lehet hatékonyan megvalósítani.
Hazánkban a 300 szobásnál nagyobb szállodákban 31 százalékos, a 100-200 szobás szállodák esetében 54 százalék felett volt tavaly az éves fluktuáció a munkavállalók körében a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége felmérése szerint, melyben 84 tagszálloda vett részt. A Szövetség elmondása szerint évről évre nő a fluktuáció a hazai szállodaiparban, a problémát pedig csak tetézi, hogy a szállodák átlagosan 3-5 százalékkal növelnék az alkalmazottak számát, ha tudnák.
A növekvő fluktuációra a magyarországi szállodák a legtöbb esetben kampányszerű válaszokat igyekeznek adni, például céges kirándulásoktól vagy egyszeri juttatásoktól várják a megoldást.
- mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója, Chief Fizz Offizzere. Az eddigi kampányszerű megoldáskereséssel felhagyva a hazánkban 19 szállodával jelen lévő Accor hotellánc is az integrált stratégiai szemlélet felé fordulva igyekszik bevonzani és megtartani a tehetségeket. Első lépésként a felsővezetőkkel készítendő átfogó interjúk, majd az 1200 alkalmazott preferenciáinak és elvárásainak felmérése után az employer branding szakértőivel építi ki azt a munkáltatói márkaépítési stratégiát, mely szervesen illeszkedik a vállalat működésébe, és már rövid távon is üzleti eredményeket hoz.
A vállalatnál dolgozók munkavállalói preferenciáinak felmérése azt a célt szolgálja, hogy átfogó adatokat kapjanak arról, hogy a dolgozóknak mi fontos a munkahelyen, és ehhez képest mit tapasztalnak. Tíz főkategória (például: csapat, kompenzáció, vezetők, munkahelyi környezet, rugalmasság) mentén harmincöt dimenziót vizsgál a módszertan, majd a válaszok alapján fókuszcsoportos felmérést is végeznek.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Őrizetbe vették Gérard Depardieu-t
- Új részletek a magyar EU-elnökségi prioritásokról
- Ennyiből kampányolnak most a pártok a közösségi médiában
- Visszatért a legendás sportkommentátor
- Kérdéses Lando Norris szereplése a Miami Nagydíjon
- Megöltek két ukrán katonát Bajorországban: egy orosz férfi a gyanúsított