A tróger szakik például gipszkartont tettek a kültéri csempelapok alá, amit szigorúan tilós - pár eső után el is kezdett leválni a burkolat, így a...
Változhat a munkavállalói lojalitás a jövőben. A fiatalok már most gyakrabban mérlegelik munkaerő-piaci lehetőségeiket, mint az idősebb generáció, de a változás irányába mutathat ezen felül az is, hogy azok a munkavállalók, akik több mint öt éve dolgoznak ugyanannál a munkáltatónál, kevésbé gondolják, hogy bármilyen pénzügyi vagy egyéb előnnyel járna a lojalitás, mint azok, akik frissen csatlakoztak egy vállalathoz. Mutatjuk, mit gondolnak a nemzetközi és a magyar munkavállalók a kérdésben.
Megéri-e sokáig ugyanannál a munkáltatónál dolgozni? Ez a kérdése sokak fejében motoszkál, erre kereste a választ 2018. január-februárban készült felmérésében A Paylab Compensation Monitor 57729 munkavállalónak tett fel kérdéseket a munkavállalói lojalitással kapcsolatban.
A válaszadók legnagyobb csoportja (39%) szerint 3 és 5 év között van az az időszak, amelyet érdemes ugyanazon a munkahelyen tölteni, a 25 és 34 évesek körében pedig még ennél is többen (48%) értenek egyet ezzel az állítással. Az összes válaszadó negyede (26%) gondolja, hogy ennél több időt, 6 és 9 év közötti tartamot érdemes ugyanannál a munkáltatónál tölteni, az idősebb (45 és 55 év közötti) munkavállalók között viszont magasabb ez az arány, 35 százalékos.
A kutatásból szépen kirajzolódott az a kép is, hogy a munkaerőpiacra most kilépő Z-generáció és a már egy ideje dolgozó századfordulósok gyakrabban mérik fel karrierlehetőségeiket, és kevesebb időt terveznek ugyanannál a munkáltatónál tölteni. A fejlődési, előrelépési lehetőség valószínűleg növeli azt az időtartamot, amelyet ugyanannál a munkáltatónál tölt el valaki, mivel az összes válaszadóhoz viszonyítva, jóval magasabb arányban dolgoztak több mint 5 éve ugyanannál a vállalatnál a vezető pozícióban lévők.
A kérdésekre válaszolók 28,5 százaléka dolgozott az adott munkáltatójánál kevesebb, mint egy éve, 21,8 százalék dolgozott helyben 1-2 éve, 22,1 százalék 3-5 éve, 11,6 százalék 6-9 éve, és 15,9 százalék pedig több mint 10 éve.
A 6424 magyar válaszadó körülbelül 15 százaléka dolgozott jelenlegi munkáltatójánál több mint 10 éve, 13 százalékuk 6-9 éve, megegyezően 22 százalékuk 3-5 éve illetve 1-2 éve, a maradék körülbelül 28 százalék pedig kevesebb, mint egy éve dolgozott jelenlegi munkahelyén.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Érdekes különbség rajzolódik ki azok között, akik kevesebb, mint egy éve, és azok között, akik több mint 5 éve dolgoztak ugyanannál a munkáltatónál, amikor azt kérdezték, hogy megéri-e pénzügyi vagy más szempontból hűségesnek lenni a munkáltatójukhoz. Jóval többen gondolták ugyanis azt az új belépők közül, hogy pénzügyileg (tehát a fizetés miatt) is megéri sokáig maradni egy munkáltatónál, mint azok, akik már eleve hosszabb ideje dolgoztak ugyanazon a helyen.
Ennek az eredménynek persze több oka is lehet, de felmerül a kérdés, hogy nincs-e veszélyben a munkavállalói hűség, ha a régebb óta ugyanott dolgozók jelentősen kisebb része látja a lojalitás előnyeit azoknál, akik épp, hogy csatlakoztak egy adott vállalathoz.
(via Alma Career)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.