Közkeletű tévedés, hogy a testmagasság és a péniszméret között lenne összefüggés.
A német autóklub (ADAC) minden évben teszteli a gyermeküléseket, a mostani teszt során azonban azok használóit vetette szúrópróba alá. Az eredmény megdöbbentő szülői felelőtlenségre utal...
Az ADAC egy ez idáig egyedülálló teszt alá vetette 16 német város gyermekeket szállító autósait. A szúrópróba szerű ellenőrzések során azt vizsgálta meg, hogy a gyermeküket iskolába, illetve óvodába szállító szülők megfelelő biztonságot nyújtanak-e csemetéiknek.
Az eredmények alapján az iskolás korú, de még testmagassága, illetve életkora alapján gyerekülésben szállítandó gyerekek 26 százaléka, tehát több mint negyede maximum biztonsági övvel volt bekötve, ha egyáltalán be volt kötve, további 11 százalékuk pedig ugyan gyerekülésben utazott, azonban az ülés, illetve a gyermek nem volt megfelelően rögzítve, ami baleset esetén mondhatni semmi nem ér.
Ez tehát azt jelenti, hogy iskolába menet a gyerekek több mint harmada (37 százaléka) veszélyeztetve utazik, felelőtlen szüleik miatt.
Ennél némileg megfontoltabban bizonyultak az óvodás korú gyerekeket szállító felnőttek, azonban 6 százalékuk még így is minden biztonsági előírást félredobva, bekötés nélkül, vagy maximum a felnőttek számára alkalmas biztonsági övvel bekötve utazott. További 11 százalékuk ugyan gyerekülésben utazott, azonban az ülések rögzítése nem volt megfelelő. Ez tehát 17 százaléknyi veszélynek kitett óvodást jelent.
Figyelemre méltó az a megállapítás is, hogy meglehetősen sokan használnak ülésmagasítót, méghozzá az iskolások 43 százalékánál, az óvodások esetében pedig 29 százalékban. Ezeket ugyan a hatályos előírások megengedik, ugyanakkor biztonsági szempontból nem biztos, hogy kielégítőek, mivel oldalról egyáltalán nem védik az utast az ütéstől, így az autóklub nem is javasolja használatukat.
Az eredmények tükrében az ADAC fokozott rendőri kontrollt tartana szükségesnek az iskolák, és óvodák környékén. Németországban a gyermekbiztonsági eszközöket nem megfelelően használó vezetőkre 40 eurós (10 400 forint) bírságot szabnak ki, és egy büntetőpont is jár érte.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hazánkban, mint ismeretes, 2002. január 1-jétől a személygépkocsi hátsó ülésén utazó, 12 év alatti és 150 cm-nél alacsonyabb gyermeket biztonsági gyermekülésben kell rögzíteni a KRESZ szabályai szerint. Az első ülésen azonban csak csecsemők utazhatnak gyermekülésben, méghozzá háttal rögzítettben. Akik nagyobbak már annál, hogy háttal be lehessen ültetni az ülésbe, azok csak hátul utazhatnak.
Ezen szabály megszegése esetén 2 büntetőpont jár az autóvezetőnek 2008. január 1-től, és természetesen borsos helyszíni bírságot is fizettetnek vele.
Ősszel itthon is uniós közlekedésbiztonsági akcióba (TISPOL) illeszkedő ellenőrzést tartottak a rendőrök az utakon, ahol nem csak a sofőröket, de az utasokat is ellenőrizték. Ez különösen fontos jelentősséggel bírt, ugyanis Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint Magyarországon az autósoknak csak körülbelül fele használja a biztonsági övet.
Kiadták a riasztást: zivatar mossa el a júniusi kánikulát, ezekben a megyékben durván leszakad az ég
Első fokú zivatarriasztást adtak ki 5 magyar megyére szombaton.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.
Megvalósul Jocó bácsi nagy álma, színpadra állítják regényét. A Kamaszharc, bár fikció, a tanárként nap, mint nap megtapasztalt élethelyzeteket dolgozza fel.
Egy hazai gyógypedagógus-zeneterapeuta összerakott egy többszörösen díjazott zenei társasjátékot.
-
Meva: szolgáltatás export csúcstechnológiával a fenntarthatóság jegyében (x)
A mintegy nettó 3 milliárd forintos beruházás után megkezdte működését a Meva regionális szolgáltatási központja Dunkaeszin.
- Végre kinyit két legendás strand Budapesten, de a drágulás nem marad el
- Mire számít Németország a magyarok ellen?
- Kormányrendelet hoz változást a dohányboltok polcain és a cigarettásdobozokon - a nap hírei
- Milák Kristóf 18 részes feladat előtt
- Szabó Péter: a mesterséges intelligencia óriási lendületet ad a gazdaságnak
- Súlyos motoros baleset a Bakonyban