Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
"1000 kóla közül is felismerném, melyik a Coca-Cola és a Pepsi" - bizonygatták fennhangon a Pénzcentrum magabiztos tesztelői, egészen addig, amíg nem kóstolták végig a 7 tételből álló kólasort. Vaktesztünkön 12 kóstolóból mindössze 5-en (!) ismerték fel íz és illat alapján a Coca-Colát, és csak egy olyan volt, aki mindkét vezető márkát eltalálta. A boltok sajátmárkás termékei viszont kifejezetten jól teljesítettek, mármint a "koppintási" versenyben. Mutatjuk a tabudöntögető eredményeket.
Vajon megéri csaknem kétszer annyit fizetni a menő márkákért, mint a boltok sajátmárkás termékeiért? Tényleg ilyen nagy lenne a különbség? A válasz kiderítéséhez cikksorozatunk első részében a népszerű italt: a Coca-Colát, a Pepsit és az egyéb kóla ízű üdítőket vettük górcső alá.
Vaktesztünkben ezúttal 7 különböző kólát kóstoltattunk meg vállalkozó szellemű kollégáinkkal, akiknek többek között az volt a feladata, hogy felismerjék:
- Melyik a Coca-Cola
- Melyik a Pepsi
Az üzletek manapság ugyanis hemzsegnek a kereskedelmi márkás termékektől. A GfK tavaly készített felmérése szerint 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának negyedét a sajátmárkás árucikkek adták, ami az előző évhez képest 1 százalékos emelkedést jelent.
A boltok polcain többek között számtalan kóla ízű üdítőitallal találkozhatunk, amelyek általában megjelenésükben is a nagyobb gyártói márkákra szeretnének hasonlítani. De vajon mennyire sikerül az ízeket utánozni?
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére Pellion Ágnes, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. közkapcsolati és kommunikációs vezetője.
Nem is olyan rossz a diszkont kóla
A több mítosz által övezett Coca-Cola titkos receptjét biztosan nem lehet tökéletesen lemásolni, de vaktesztünk eredménye szerint azért egy-egy diszkontnak sikerült egészen jó utánzatot készítenie. Bár elsőre mindenki azt gondolná, hogy csak a Pepsinek és a Coca-Colának van létjogosultsága ma a kólapiacon, a vaktesztünk azonban egészen más eredményeket hozott.
Összesen 12-en kóstolták végig a kólákat, ebből pedig mindösszesen
Sőt, sokan keverték is a két vezető márka ízét: 4-en azt gondolták a Pepsiről, hogy az a Coca-Cola, míg fordítva 3-an tévesztettek. Az azonban talán még ennél is meglepőbb volt, hogy mindössze egyetlen olyan tesztelőnk akadt, aki a Cocát és a Pepsit is telibe trafálta.
"Taste the Feeling"
Az agymosás mindenesetre jól működik, ugyanis amikor azt kérdeztük tesztelőinktől, hogy melyik kóla ízlett nekik a legjobban, akkor a legtöbben Coca-Colát nevezték meg, vagy legalábbis azt az italt, amiről azt hitték, hogy a Coca-Cola lenne. De persze akadtak olyanok is, akik a Pepsi ízűnek érzett italokat szavazták meg a legfinomabbnak.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legrosszabb ízű kólának tesztelőink 3 vokssal az Aldi-ban kapható Classic Cola-t szavazták meg. De 2-2 szavazatot kapott a Márka Cola és a S-budget Cola is. Tesztünkben ez alkalommal is elrejtettünk egy kakukktojást, a Dr Pepper-t, azonban egy ember kivételével ezt most mindenki lefülelte.
KATTINTS! Itt a nagy pezsgőteszt: tényleg az olcsó a legrosszabb?
Ezzel szemben meglepően jól teljesített a Lild-ben kapható Freeway Cola, amiről összesen 5-en gondolták azt, hogy ez lenne a Pepsi terméke és még 2-en azt, hogy ez a Coca-Cola. A saját márkáknál persze felmerül a kérdés, hogy esetleg azért hasonlít ennyire a nagy márkákhoz, mert talán ugyanabban a gyárban készül, egy kicsit módosított gyártási folyamattal.
A Coca-Cola megkeresésünkre azonban elmondta, hogy náluk ilyesmi nem fordulhat elő. Dunaharaszti gyárukban kizárólag a saját termékeiket gyártják. De vajon hogyan készül az eredeti kóla?
- tette hozzá Pellion Ágnes.
A gyártókat egyébként nem minden palackon tüntetik fel. A Márka Cola például biztosan a törökbálinti gyárban készül, míg az Aldi Classic Cola-t Ausztriából hozzák, de a többi termék címkéjéről csak a forgalmazó neve derül ki.
Mennyi az annyi?
Az eredmények azért is érdekesek, mert az általunk tesztelt kólák között akadt olyan, amit mindössze 85 forintért vásárolunk meg, ráadásul ezért 2 liter kaptunk. Míg a Pepsi és a Coca-cola ára 300 forint körül mozog, ráadásul csak 1,75 liter van egy üvegben.
Tesztelt termékeink árai:
- S-budget Cola 85 forint/2 liter
- Cola Classic (Aldi) 149 forint/1,5 liter
- Freeway cola (Lidl) 169 forint/2 liter
- Márka Cola 239 forint/ 2 liter
- Coca- Cola 299 forint/ 1,75 liter
- Pepsi 339 forint/1,75 liter
- Dr Pepper 345 forint/1,5 liter
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről