A legtöbb balatoni településen nem változnak a parkolási tarifák és a fizetős övezetek sem, de akadnak kivételek.
Mélyen a zsebükbe nyúlnak nyáron a szülők: 10-ből 4 magyar gyerek táborozik, rengeteg játék fogy
Átlagosan 2-6 ezer forint között vásárolnak strandjátékot az idei nyáron a magyar szülők, a vízipisztolyokat, úszógumikat és homokozókészleteket keresik a legtöbben – derült ki a REGIO JÁTÉK friss kutatásából. Az áruházi vásárlás kosárértéke 10 százalékot növekedett tavalyhoz képest, a teljes nyári forgalom pedig elérheti a 2 milliárd forintot. Nyaralást a kisgyermekes családok kicsivel több mint fele tervez, többségében belföldi úticéllal, táborba pedig a 3-14 évesek 40 százaléka megy idén.
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a nyári szezonban átlagosan 2-6 ezer forintot költenek strandjátékokra a magyar szülők. Az internetes beszerzés mellett új erőre kapott a hagyományos játékbolti vásárlás, Gyaraki Dávid marketingvezető elmondása alapján „az áruházi kosárérték 10%-kal növekedett a tavalyi évhez képest, így átlagosan 4500 forint a várható végösszeg egy vásárlásnál, az online rendelésnél pedig 2%-kal magasabb, 8100 forintos kosárértékkel számolhatunk”. A játékkereskedő saját éves forgalmának nagyjából 15%-át adja majd a nyári szezon, ami a tavalyi 13,8 milliárd forint éves nettó árbevételével számolva elérheti a 2 milliárd forintot.
A 2004 fős mintán végzett kutatás alapján a gyermekek strandolással és játszóterezéssel töltik legszívesebben a szünidőt, „így nem véletlen, hogy a legnépszerűbb játékok a vízipisztolyok, a különböző formájú úszógumik és a homokozószettek közül kerülnek ki" - tette hozzá Gyaraki Dávid. Rossz idő esetén a 3 évnél fiatalabbak kisautókkal és rajzolással kapcsolódnak ki, az utóbbi egészen 10 éves korig közkedvelt tevékenység. A kreatív foglalkozás mellett a 3-6 évesek LEGO-zni, a 7-10 évesek társasjátékozni szeretnek leginkább, a 11-14 évesek pedig a számítógépes játékokat és internetezést részesítik előnyben.
Minden negyedik gyermek táborozik idén
A nyári szünidőben nagy segítség a szülőknek a táborozás lehetősége. Tavaly a vírushelyzet és anyagi okok miatt csupán 10-ből 2 gyermek látogatott meg valamilyen tábort, idén azonban már minden negyedik gyermek élvezheti ezt az üdülési formát. „A válaszadó családok körében a 4-5 napos sport-, napközis- és alkotó táborok a legnépszerűbbek, amelyekre a kitöltők több mint fele 20-40 ezer forintot szán egy gyermek esetében, melyet 34%-uk 1-3 ezer forint zsebpénzzel is megtold” – részletezte az eredményeket a marketingvezető.
Belföldön üdülnek a kisgyermekes családok
A felmérés szerint a kisgyermekes családok mindössze 9%-a tervez külföldi üdülést, belföldön viszont a válaszadók kicsivel több mint fele (53%) indul útnak a nyáron. A legnépszerűbb úti célok itthon a Balaton, Hajdúszoboszló, Zalakaros, Gyula és a Velencei-tó, a határon túl pedig Horvátország, Görögország és Olaszország felé veszik legtöbben az irányt. Az utazást strandjátékokkal, plüssökkel és homokozójátékokkal teszik még szórakoztatóbbá a szülők, de sokan kártyajátékot és valamilyen közlekedési eszközt (kismotort, biciklit, rollert) is bepakolnak az útra.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
TOP10 játék a nyári szezonban a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint:
- 1. Strandjáték, medence
- 2. Szabadtéri játék
- 3. Sportszer, labda
- 4. Felfújható strandjátékok
- 5. Lábbal hajtós játékok
- 6. Kreatív, fejlesztő
- 7. LEGO
- 8. Társasjáték, kártya
- 9. Baba, babakocsi
- 10.Bébijáték, kellék
Az adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint egy frissen, 2021. június 14-16. között elvégzett online kutatáson alapulnak, melyben 2004, 14 év alatti gyermeket nevelő szülő vett részt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza