A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) azzal számol, hogy idén erőteljesen nő az elektromos autók eladása világszerte.
A japán Toyota Motor tavaly megelőzte a német Volkswagent járműértékesítésben, és öt év után először szerezte meg az első helyet a világ legnépszerűbb autógyártójaként, adta hírül a Reuters.
A világjárvány miatti keresletvisszaesés a német gyártót jobban érintette, mint japán riválisát. A Toyota egész csoportra kiterjedő értékesítése 2020-ban 11,3 százalékkal esett vissza, 9,528 millió autóra, szemben a VW 15,2 százalékos csökkenésével (9,3 millió eladott jármű). Egyébként az értékesített járművek száma alapján csaknem hét évtizeden át a ranglistát az amerikai General Motors vezette, amelyet 2008-ban taszított le a trónról a Toyota.
A tavalyi év nem kedvezett az autógyártóknak sem. A vírus miatti lezárások megakadályozták az embereket az autós bemutatók látogatásában - ha egyáltalán rendeztek ilyeneket -, visszaesett keresletük az új járművek iránt, illetve a gyártók sok esetben a termelés leállítására vagy csökkentésére kényszerültek.
A Toyota azonban könnyebben vészelte át a járványt, mivel Japánt és az ázsiai régiót kevésbé érintette a járvány, mint Európát vagy az Egyesült Államokat. Amint az autók iránti kereslet fellendül, főként Kínában, a Toyota VW és más autógyártók fő kihívása az elektromos autók iránti kereslet kielégítése lesz. A japán gyártó értékesítésein belül az elektromos autók aránya tavaly 23 százalékra nőtt a 2019-es 20 százalékkal szemben.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke