Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Literenként mintegy kétezer forinttal, vagyis 30-40 százalékkal drágulhatnak jövő januártól a pálinkák és a keserű likőrök a magyar boltok polcain. A várható drasztikus áremelkedés oka, hogy e két termékkategóriára is kivetették a népegészségügyi termékadót (NETA). Megoldást jelentett volna, ha a pálinkák áfáját öt százalékra csökkentik, de az illetékes tárcák elvetették a szakmai javaslatot.
Június-júliusban az adótörvények elfogadásával Magyarországon az összes szeszes italra kiterjesztették a népegészségügyi termékadót. Ez azt jelenti, hogy az eddig NETA-t fizető termékek népegészségügyi termékadója 20 százalékkal magasabb lesz, míg a gyümölcspárlatok, a pálinkák és a keserű likőrök - amelyek eddig mentesek voltak a NETA alól - 2019 január elsejétől NETA kötelessé válnak - közölte az agrárszektor.hu-val Barabás Attila, a Győri Likőr Zrt. vezérigazgatója a 13. Coop Rally-n.
A változás drasztikusan befolyásolja majd a fogyasztói árakat. A vezérigazgató szerint azok a boltok polcain lévő literes pálinkák és keserű likőrök, amelyek szeszfoka 50 térfogatszázalék feletti, 2019. januárjától több mint kétezer forinttal lehetnek drágábbak. Ez 30-40 százalékos áremelésnek felelhet meg, ami drasztikusan ronthatja e temékek piaci pozícióit.
Korábban szakmai javaslatként felmerült, hogy a pálinka áfáját helyezzék öt százalék alá a drasztikus áremelkedés megelőzése érdekében. A vezérigazgató szerint az áfacsökkentés megoldás lehetett volna, de az Agrárminisztérium és a Pénzügyminisztérium nem támogatta ezt az elképzelést.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében