A kutatók remélik, hogy ez az áttörés segít a tengeri élővilágot fenyegető halálos veszélyek korai felismerésében.
A világ legszegényebb országaiban egy tál étel ára akár többszáz amerikai dollárnak megfelelő összeget is elérhet. Egy friss kutatás szerint a fejlődő országokban az embereknek szembe kell nézniük azzal, hogy az alapvető élelmiszerek ára elérheti egy napi keresetüket is, és ez fokozottan igaz a polgárháborús övezetekre vagy gazdasági válságban szenvedő országokra.
A különbség köztük és a gazdag világ között nagyon éles. Vegyük példának New York államot - innen vették az alapértékeket "Az étel valódi ára a világ körül" (Counting the Beans: the True Cost of Food around the World) c. kiadványhoz, amely a a Mastercard és a World Food Programme legújabb kutatása. Itt egy olyan egyszerű étel, mint a babpörkölt 1,2 amerikai dollárból elkészíthető. Ez az összeg az átlagos napi bevétel 0,6 százalékát jelenti. Ezzel szemben Dél-Szudánban, amely a tanulmány rangsorában az utolsó ország lett, egy tál hasonló étel ennek az aránynak a 268-szorosába kerül, ami 321,7 amerikai dollárnak felelne meg. A kutatás során kiszámolták azt is, hogy az egyes országokban az átlagos napi bevétel hány százalékának felel meg egy tál egyszerű étel.
A tanulmány következtetései megerősítették a Mastercardot azon szándékában, hogy a globális kezdeményezés részeként bejelentett célját elérve, 100 millió adag ételt biztosítson világszerte a rászorulóknak.
A tanulmány szerint a legrosszabbul teljesítő országok és területek a következők:
1. Dél-szudáni Köztársaság: egy tál étel a New-York-i átlagkeresettel számolva 321,7 dollárba kerül. Egy tál egyszerű étel megvásárlásához a szudáni napi átlagfizetés 155 százalékára van szükség.
2. Nigériai Szövetségi Köztársaság: egy tál étel a New-York-i átlagkeresettel számolva 200,32 dollárba kerül. Egy tál egyszerű étel megvásárlásához a nigériai napi átlagfizetés 121 százalékára van szükség.
3. Deir ez-Zor, Szíria: egy tál étel a New-York-i átlagkeresettel számolva 190,11 dollárba kerül. Egy tál egyszerű étel megvásárlásához a szíriai napi átlagfizetés 115 százalékára van szükség.
4. Malawi Köztársaság: egy tál étel a New-York-i átlagkeresettel számolva 94,43 dollárba kerül. Egy tál egyszerű étel megvásárlásához a malawi napi átlagfizetés 45 százalékára van szükség.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
5. Kongói Demokratikus Köztársaság: egy tál étel a New-York-i átlagkeresettel számolva 82,1 dollárba kerül. Egy tál egyszerű étel megvásárlásához a kongói napi átlagfizetés 40 százalékára van szükség.
- mondta Ann Cairns, a Mastercard nemzetközi ügyekért felelős elnöke.
Naponta 815 millió ember éhezik a világon. Egy korábbi, - a Mastercard szakértői támogatásával, a Világélelmezési Program által végzett - kutatás közvetlen összefüggést fedezett fel a tápláló iskolai ételek, valamint a gyermekek későbbi életük során elért tudományos eredményeik és produktivitásuk között. Azoknak a gyermekeknek, akik részt vehettek egy 10 éves iskolai étkeztetési programban Sri Lankán, felnőtt korukban átlagosan 5 százalékkal magasabb volt a havi keresetük. Egy költség-haszon elemzés szintén azt mutatta ki, hogy 1 iskolai étkeztetésre fordított dollár gazdasági megtérülése 3-10 dollár között mozog.
- tette hozzá Cairns.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








