Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Az utóbbi években számos kampány ösztönzi a magyar vásárlókat, hogy hazai termékeket vegyenek a külföldieket helyett. Ezeknek már láthatóan megvan a hatásuk, bár továbbra sem minden termékkategóriában keresik a magyar árucikkeket. Mitől függ, hogy figyelünk-e a származásra, és mennyit vagyunk hajlandóak fizetni a hazai gyártású termékekért?
A vezető éttermek, sztárszakácsok világszerte egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a jó minőségű, helyi alapanyagokra, és ez a tendencia Magyarországon is jellemző. A csúcsgasztronómia szép lassan lecsorog a magyar konyhákba is, ahol szintén egyre fontosabb szerephez jutnak a hazai alapanyagok. A csomagoláson feltüntetett védjegy elősegíti a hazai termékek könnyű és egyértelmű felismerését, de melyek azok, amelyek már egyértelműen legyőzik a külföldi versenytársakat?
Csak a hazai húsok!
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felmérése szerint a magyar vásárlók 82,12 százaléka figyel oda arra, hogy hazai élelmiszereket vásároljon, ebből 56,32 százalék mindig megnézi a származási helyet, míg 25,80 százalék csak bizonyos termékeknél tartja fontosnak. Főleg ezeknél keresik a magyar címkét:
- húsfélék;
- tojás;
- feldolgozott húsipari termékek;
- tej és tejtermékek;
- gyümölcsök, zöldségek;
míg a gabonaalapú termékek csak a lista második felében szerepelnek, majd a konzervipari termékek, a szeszes italok, valamint az édességek következnek.
Azt is megvizsgálták, hogy mi motiválja azokat a fogyasztókat, akik ragaszkodnak a hazai eredethez.
Egyébként a nők, a 40 év felettiek és a felsőfokú iskolai végzettséggel rendelkezők értékelik az átlagnál jobban a magyar származású élelmiszeripari termékeket.
Mennyire számítanak az árak?
A kutatás szerint a magyar termékeket vásárlók az árat az utolsó szempontként említik, vagyis sokadrangú kérdés, hogy a hazai élelmiszerek ára kedvezőbb vagy sem. Persze ebben nagy eltérések lehetnek az egyes vásárlók között: valaki inkább az árra, más inkább a minőségre érzékeny, de az utóbbi években van egy széleskörű elmozdulás az ár-érték arány irányába, illetve az akcióknak továbbra is nagyon fontos szerepük van.
- derül ki a Nielsen tavalyi felméréséből. Korábban a saját márkás termékek a gazdaságosság - és egyben gyengébb minőség - szinonimái voltak, hiszen ezeket általában olcsóbban lehetett megvásárolni, mint a prémiumnak tekintett gyártói termékeket. Ez ma már egyáltalán nem így van, bár a saját márka ára általában továbbra is kedvezőbb.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Így magyarosítanak az áruházláncok
Az utóbbi években a legtöbb áruházláncnak szívügyévé vált a saját termékek piaci részesedésének növelése: nemcsak forgalmazzák ezeket, hanem gyártanak, termékfejlesztéssel és marketinggel is foglalkoznak.
- mondta korábban a Pénzcentrumnak Kovács Oszkár, a Szatmárkert Kft. almafeldolgozó vezetője, amely több nagy lánc, köztük a Lidl Magyarország beszállítója.
A Lidl számára régóta fontosak a magyar gyártók és termékek, 2013 márciusában pedig beszállítói programot is indított. A diszkontlánc hazai boltjaiban azóta már több mint 60 százalékos a magyar termékek aránya, amit a jövőben tovább szeretnének növelni. Augusztus 7-től az áruház polcaira kerülnek a "Hazánk kincsei" márkájú termékek, amelyek kifejezetten magyaros és magyar gyártóktól származó termékeket takarnak: lesz például disznósajt, tokaszalonna, mangalicakolbász, különböző hazai sajt- és tésztafélék.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak