Egyre többen érzik tehernek a karácsonyi főzést, ezért idén is számos budapesti étterem kínál elviteles ünnepi menüt.
Van, amiért 1237 százalékkal fizethetünk ma többet, mint 1996-ban. Mutatjuk, mi került fel a 20 év alatt legnagyobb áremelkedést produkáló termékek és szolgáltatások toplistájára.
A KSH 93 termék, illetve szolgáltatás éves fogyasztói átlagárát is számon tartja. A Pénzcentrum ez alapján kereste a választ arra, mi drágult leginkább az elmúlt 20 évben. Íme a TOP 15-ös lista:
15. Paradicsom
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 98 Ft/kg
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 544 Ft/kg
- Árváltozás 1996-2016: 455%

14. Uborka
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 85 Ft/kg
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 499 Ft/kg
- Árváltozás 1996-2016: 487%

13. Általános havibérlet
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1340 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 7930 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 492%

12. Önkormányzati összkomfortos lakás bérleti díja
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 55 Ft/nm
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 362 Ft/nm
- Árváltozás 1996-2016: 558%

11. Csatornadíj
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 54 Ft/köbméter
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 364 Ft/köbméter
- Árváltozás 1996-2016: 574%

10. Vonaljegy
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 45 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 306 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 580%

9. Magyar Nemzet
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 28 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 195 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 596%
8. Multifilter cigaretta
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 146 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1040 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 1996-2016: 612%
7. Tanuló, és nyugdíjas havibérlet
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 392 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 2870 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 632%

6. Férfi hajvágás
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 232 Ft/fő
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1800 Ft/fő
- Árváltozás 1996-2016: 676%

5. Mozijegy, péntek délután
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 182 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1490 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 719%

4. Szemétszállítás, 110-120 l-es kuka ürítése
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 249 Ft/hó
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 2050 Ft/hó
- Árváltozás 1996-2016: 723%

3. Sopianae multifilteres cigaretta, rövid
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 115 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 992 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 1996-2016: 763%
2. Symphonia cigaretta
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 109 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 980 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 1996-2016: 799%
1. Múzeumba belépőjegy
- 1996-ban mért éves fogyasztói átlagár: 66 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 899 Ft/db
- Árváltozás 1996-2016: 1262%

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








