vw
vw
"1000 kóla közül is felismerném, melyik a Coca-Cola és a Pepsi" - bizonygatták fennhangon a Pénzcentrum magabiztos tesztelői, egészen addig, amíg nem kóstolták végig a 7 tételből álló kólasort. Vaktesztünkön 12 kóstolóból mindössze 5-en (!) ismerték fel íz és illat alapján a Coca-Colát, és csak egy olyan volt, aki mindkét vezető márkát eltalálta. A boltok sajátmárkás termékei viszont kifejezetten jól teljesítettek, mármint a "koppintási" versenyben. Mutatjuk a tabudöntögető eredményeket.
Vajon megéri csaknem kétszer annyit fizetni a menő márkákért, mint a boltok sajátmárkás termékeiért? Tényleg ilyen nagy lenne a különbség? A válasz kiderítéséhez cikksorozatunk első részében a népszerű italt: a Coca-Colát, a Pepsit és az egyéb kóla ízű üdítőket vettük górcső alá.
Vaktesztünkben ezúttal 7 különböző kólát kóstoltattunk meg vállalkozó szellemű kollégáinkkal, akiknek többek között az volt a feladata, hogy felismerjék:
Az üzletek manapság ugyanis hemzsegnek a kereskedelmi márkás termékektől. A GfK tavaly készített felmérése szerint 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának negyedét a sajátmárkás árucikkek adták, ami az előző évhez képest 1 százalékos emelkedést jelent.
A boltok polcain többek között számtalan kóla ízű üdítőitallal találkozhatunk, amelyek általában megjelenésükben is a nagyobb gyártói márkákra szeretnének hasonlítani. De vajon mennyire sikerül az ízeket utánozni?
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére Pellion Ágnes, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. közkapcsolati és kommunikációs vezetője.
A több mítosz által övezett Coca-Cola titkos receptjét biztosan nem lehet tökéletesen lemásolni, de vaktesztünk eredménye szerint azért egy-egy diszkontnak sikerült egészen jó utánzatot készítenie. Bár elsőre mindenki azt gondolná, hogy csak a Pepsinek és a Coca-Colának van létjogosultsága ma a kólapiacon, a vaktesztünk azonban egészen más eredményeket hozott.
Összesen 12-en kóstolták végig a kólákat, ebből pedig mindösszesen
Sőt, sokan keverték is a két vezető márka ízét: 4-en azt gondolták a Pepsiről, hogy az a Coca-Cola, míg fordítva 3-an tévesztettek. Az azonban talán még ennél is meglepőbb volt, hogy mindössze egyetlen olyan tesztelőnk akadt, aki a Cocát és a Pepsit is telibe trafálta.
Az agymosás mindenesetre jól működik, ugyanis amikor azt kérdeztük tesztelőinktől, hogy melyik kóla ízlett nekik a legjobban, akkor a legtöbben Coca-Colát nevezték meg, vagy legalábbis azt az italt, amiről azt hitték, hogy a Coca-Cola lenne. De persze akadtak olyanok is, akik a Pepsi ízűnek érzett italokat szavazták meg a legfinomabbnak.
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legrosszabb ízű kólának tesztelőink 3 vokssal az Aldi-ban kapható Classic Cola-t szavazták meg. De 2-2 szavazatot kapott a Márka Cola és a S-budget Cola is. Tesztünkben ez alkalommal is elrejtettünk egy kakukktojást, a Dr Pepper-t, azonban egy ember kivételével ezt most mindenki lefülelte.
KATTINTS! Itt a nagy pezsgőteszt: tényleg az olcsó a legrosszabb?
Ezzel szemben meglepően jól teljesített a Lild-ben kapható Freeway Cola, amiről összesen 5-en gondolták azt, hogy ez lenne a Pepsi terméke és még 2-en azt, hogy ez a Coca-Cola. A saját márkáknál persze felmerül a kérdés, hogy esetleg azért hasonlít ennyire a nagy márkákhoz, mert talán ugyanabban a gyárban készül, egy kicsit módosított gyártási folyamattal.
A Coca-Cola megkeresésünkre azonban elmondta, hogy náluk ilyesmi nem fordulhat elő. Dunaharaszti gyárukban kizárólag a saját termékeiket gyártják. De vajon hogyan készül az eredeti kóla?
- tette hozzá Pellion Ágnes.
A gyártókat egyébként nem minden palackon tüntetik fel. A Márka Cola például biztosan a törökbálinti gyárban készül, míg az Aldi Classic Cola-t Ausztriából hozzák, de a többi termék címkéjéről csak a forgalmazó neve derül ki.
Az eredmények azért is érdekesek, mert az általunk tesztelt kólák között akadt olyan, amit mindössze 85 forintért vásárolunk meg, ráadásul ezért 2 liter kaptunk. Míg a Pepsi és a Coca-cola ára 300 forint körül mozog, ráadásul csak 1,75 liter van egy üvegben.
vw
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!