Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
"1000 kóla közül is felismerném, melyik a Coca-Cola és a Pepsi" - bizonygatták fennhangon a Pénzcentrum magabiztos tesztelői, egészen addig, amíg nem kóstolták végig a 7 tételből álló kólasort. Vaktesztünkön 12 kóstolóból mindössze 5-en (!) ismerték fel íz és illat alapján a Coca-Colát, és csak egy olyan volt, aki mindkét vezető márkát eltalálta. A boltok sajátmárkás termékei viszont kifejezetten jól teljesítettek, mármint a "koppintási" versenyben. Mutatjuk a tabudöntögető eredményeket.
Vajon megéri csaknem kétszer annyit fizetni a menő márkákért, mint a boltok sajátmárkás termékeiért? Tényleg ilyen nagy lenne a különbség? A válasz kiderítéséhez cikksorozatunk első részében a népszerű italt: a Coca-Colát, a Pepsit és az egyéb kóla ízű üdítőket vettük górcső alá.
Vaktesztünkben ezúttal 7 különböző kólát kóstoltattunk meg vállalkozó szellemű kollégáinkkal, akiknek többek között az volt a feladata, hogy felismerjék:
- Melyik a Coca-Cola
- Melyik a Pepsi
Az üzletek manapság ugyanis hemzsegnek a kereskedelmi márkás termékektől. A GfK tavaly készített felmérése szerint 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának negyedét a sajátmárkás árucikkek adták, ami az előző évhez képest 1 százalékos emelkedést jelent.
A boltok polcain többek között számtalan kóla ízű üdítőitallal találkozhatunk, amelyek általában megjelenésükben is a nagyobb gyártói márkákra szeretnének hasonlítani. De vajon mennyire sikerül az ízeket utánozni?
- mondta el a Pénzcentrum megkeresésére Pellion Ágnes, a Coca-Cola Magyarország Szolgáltató Kft. közkapcsolati és kommunikációs vezetője.
Nem is olyan rossz a diszkont kóla
A több mítosz által övezett Coca-Cola titkos receptjét biztosan nem lehet tökéletesen lemásolni, de vaktesztünk eredménye szerint azért egy-egy diszkontnak sikerült egészen jó utánzatot készítenie. Bár elsőre mindenki azt gondolná, hogy csak a Pepsinek és a Coca-Colának van létjogosultsága ma a kólapiacon, a vaktesztünk azonban egészen más eredményeket hozott.
Összesen 12-en kóstolták végig a kólákat, ebből pedig mindösszesen
Sőt, sokan keverték is a két vezető márka ízét: 4-en azt gondolták a Pepsiről, hogy az a Coca-Cola, míg fordítva 3-an tévesztettek. Az azonban talán még ennél is meglepőbb volt, hogy mindössze egyetlen olyan tesztelőnk akadt, aki a Cocát és a Pepsit is telibe trafálta.
"Taste the Feeling"
Az agymosás mindenesetre jól működik, ugyanis amikor azt kérdeztük tesztelőinktől, hogy melyik kóla ízlett nekik a legjobban, akkor a legtöbben Coca-Colát nevezték meg, vagy legalábbis azt az italt, amiről azt hitték, hogy a Coca-Cola lenne. De persze akadtak olyanok is, akik a Pepsi ízűnek érzett italokat szavazták meg a legfinomabbnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legrosszabb ízű kólának tesztelőink 3 vokssal az Aldi-ban kapható Classic Cola-t szavazták meg. De 2-2 szavazatot kapott a Márka Cola és a S-budget Cola is. Tesztünkben ez alkalommal is elrejtettünk egy kakukktojást, a Dr Pepper-t, azonban egy ember kivételével ezt most mindenki lefülelte.
KATTINTS! Itt a nagy pezsgőteszt: tényleg az olcsó a legrosszabb?
Ezzel szemben meglepően jól teljesített a Lild-ben kapható Freeway Cola, amiről összesen 5-en gondolták azt, hogy ez lenne a Pepsi terméke és még 2-en azt, hogy ez a Coca-Cola. A saját márkáknál persze felmerül a kérdés, hogy esetleg azért hasonlít ennyire a nagy márkákhoz, mert talán ugyanabban a gyárban készül, egy kicsit módosított gyártási folyamattal.
A Coca-Cola megkeresésünkre azonban elmondta, hogy náluk ilyesmi nem fordulhat elő. Dunaharaszti gyárukban kizárólag a saját termékeiket gyártják. De vajon hogyan készül az eredeti kóla?
- tette hozzá Pellion Ágnes.
A gyártókat egyébként nem minden palackon tüntetik fel. A Márka Cola például biztosan a törökbálinti gyárban készül, míg az Aldi Classic Cola-t Ausztriából hozzák, de a többi termék címkéjéről csak a forgalmazó neve derül ki.
Mennyi az annyi?
Az eredmények azért is érdekesek, mert az általunk tesztelt kólák között akadt olyan, amit mindössze 85 forintért vásárolunk meg, ráadásul ezért 2 liter kaptunk. Míg a Pepsi és a Coca-cola ára 300 forint körül mozog, ráadásul csak 1,75 liter van egy üvegben.
Tesztelt termékeink árai:
- S-budget Cola 85 forint/2 liter
- Cola Classic (Aldi) 149 forint/1,5 liter
- Freeway cola (Lidl) 169 forint/2 liter
- Márka Cola 239 forint/ 2 liter
- Coca- Cola 299 forint/ 1,75 liter
- Pepsi 339 forint/1,75 liter
- Dr Pepper 345 forint/1,5 liter
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








