Vlagyimir Putyin orosz elnök egy Aurus luxusautót ajándékozott Kim Dzsong Un észak-koreai vezetőnek.
Egyfajta mérföldkőhöz érkezett ma a magyar mozikultúra: első alkalommal vetítenek teljes egészében 2D-s filmet az ország egyetlen IMAX-termében. Míg külföldön gyakran van erre példa, nálunk eddig hiába vágyakoztak a rajongók arra, hogy kedvenc filmjük a legnagyobb magyar vászonra kerüljön.
Mától vetítik a magyar mozikban az idei nyár egyik -várható- kasszasikerét, a Disney produkciójában készült Perzsia Hercege - Az idő homokja című filmet. A produkciót az Arena Plázában található (egyetlen magyar) IMAX- teremben is műsorra tűzték.
A cég forgalma az év első két hónapjában 15 százalékkal növekedett Magyarországon. De a Közép-Európában legnagyobbnak számító lánc a teljes piacon is 15 százalékos jegyeladás-növekedést ért el január-februárban, de a március is erős volt, így -a menedzsment várakoásai szerint- az év további részében is hasonló mértékű növekedést könyvelhetnek el.
A magyar mozilátogatók több mint 10 százaléka az ország egyetlen IMAX- termében nézte meg az Avatart, s az Arena Plaza további négy 3D-s vetítőtermébe 20 százalékkal kevesebben vettek jegyet az Avatarra, mint a magasabb díjszabású IMAX- terembe.
Buda Andrea, a Cinema City mozihálózatot működtető IT Magyar Cinema Kft. pr- és marketingigazgatója a Pénzcentrumnak elmondta: az ország egyetlen IMAX- termének programjának kialakításában eddig a 3D-s filmekre fókuszáltak, de a ma bemutatásra kerülő 2D-s szupermozi IMAX-sikere sem kétséges. A Perzsia Hercege - Az idő homokja című alkotásra egyébként olcsóbbak a jegyek, mint a 3D-s IMAX- produkciókra: a normál jegyár 1590 forint, szemben az 1800-as 3D-jegyárral.
A 150 millió dollárból készített Disney-produkció várhatóan hetekig marad az IMAX műsorán, várhatóan a június közepén érkező Toy Story 3, illetve a szűk hónappal később bemutatásra kerülő (szintén 3D-s) Shrek a vége, fuss el véle váltja majd a programban.
Buda Andrea szerint szeretnék továbbra is megtartani az egyetlen magyar IMAX- termet a 3D-s filmek számára, de elképzelhető, hogy a jövőben egy-egy "klasszikus formátumú" mozisiker is helyet kap a programban. Habár a hivatalos moziműsorban nincs feltüntetve, a hónapok óta műsoron levő természet-és dokumentumfilmek (Ûrállomás 3D, A dinoszauruszok nyomában 3D) iskolás csoportok számára, egyéni egyeztetés alapján továbbra is elérhető.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Eddig nem volt
A mozirajongók korábban is szerették volna, ha egy-egy látványos 2D-s filmet bemutatnak az egyetlen magyar IMAX- teremben is, erre azonban eddig nem került sor. A legnagyobb zúgolódás (elsősorban online fórumokon) a Sötét Lovag 2008-as bemutatása (illetve be nem mutatása váltotta ki), amit világszerte vetítettek a hatalmas vásznakon. Régiónkban például Lengyelországban is vetítették IMAX- termekben (igaz, ott több ilyen mozi is várja a nézőket, míg Magyarországon egyelőre csak egy ilyen terem van).
Az idei nyár is sikeres lehet
2009-ben megállt a magyarországi mozik látogatottságának előző években tapasztalt folyamatos csökkenése, a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Filmirodájának összesítése szerint 2008-hoz képest 173 ezerrel, 10 millió 525 ezerre nőtt a nézőszám. A forgalmazók 2009-ben 196 új filmet mutattak be, ezek mintegy 9,2 millió nézőt vonzottak, jegyárbevételük pedig megközelítette a 9,9 milliárd forintot.
Idén is elsősorban a nyári és a decemberi/karácsonyi szezon lehet kiemelten sikeres a mozik számára. A nagy Hollywoodi stúdiók a leginkább sikervárományos filmjeiket (Vasember 2, Szex és New York 2, Robin Hood) is a májustól augusztus végig terjedő időszakra tartogatják.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








