A mélyhűtött élelmiszerek hazai piacának egyes szereplői bizakodók, míg mások azonban visszavonulót fújnak. A svéd Findus cég márciusban például úgy döntött, megszünteti a Findus Hungária Kft.-t - írja a Világgazdaság.
A bezárás indoka nem a tavalya 200 milliós mínusz volt, hanem a cég 2007 óta megnövekedett kintlévőségei, de a forint gyengülése is betett a cégnek.
A válság után erősen megváltoztak a fogyasztói szokások (megnőtt például a tartós élelmiszerek népszerűsége), ami ezt a szegmenst is érintette: visszaesett a kényelmi termékek iránti kereslet, nőtt azonban az alapanyagoké, amire a zöldség-gyümölcs árának csökkenése is hatott.
A mélyhűtött élelmiszerek piacán is gyorsan terjednek a saját márkás termékek. Ezt látja a Tesco is, ahol a mélyhűtött termékeken belül mennyiségben 25-35 százalékot tesz ki ezek aránya.
A Tesco úgy látja, nem csak a válság, de a vásárlók egészségtudatossága is magyarázatul szolgál a fagyasztott termékek forgalmának növekedéséhez: a fogyasztók inkább ezt veszik, a tartósítószereket tartalmazó konzervek helyett.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Losó József, a Mirelite-Mirsa Zrt. vezérigazgatója a lapnak elmondta, ők optimistán néznek a jövőbe, hiszen már ma is 12 kiló az egy főre jutó éves fogyasztás, ami több, mint kétszerese a tíz évvel ezelőttinek, de a nyugati országokhoz képest még mindig elmaradásban vagyunk.

Bárkinél lapulhat egy több tízezret érő játék-kincs: megőrülnek érte a gyűjtők, nagyon könnyű eladni
Egyre több felnőtt kezdett gyűjteni Hot Wheels vagy Matchbox kisautókat, ami új piacot nyitott a kereskedőknek is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


