Mobilkáosz: megbénult a T-Mobile Magyarország rendszere!

2009. december 4. 10:35

Tömeges problémákat tapasztalnak az ügyfelek a T-Mobile hálózatában a mai reggelen - tudta meg a Portfolio.hu. Szokatlanul gyakoriak a problémák a hívások fogadásakor és indításakor, az sms-eket gyakran nem lehet elküldeni és sok nem is érkezik meg a címzettekhez.

A hiba abban áll, hogy például a szerkesztőségi tagok és több olvasónk T-mobile-os készülékei kívülről nem elérhetőek. Egyes feltöltő kártyás készülékek nem találják a szolgáltatót sem, más telefonokról lehet hívást kezdeményezni, a központ azonban nem kapcsolható jelzést ad T-mobile irányban. Az sms-ek megérkezése bizonytalan.

A T-Mobile készülékek sem a Vodafone sem a Pannon hálózatából nem elérhetőek. A T-hálózatból kimenő hívások hálózaton kívülre zavartalannak tűnnek - azoknál a T-telefonoknál, amelyek egyáltalán elérik a hálózatot.

A mobilszolgáltató ügyfélszolgálatán az automata azt közli, hogy karbantartás miatt a mobilhálózat működése bizonytalan. Azt javasolják, hogy a készüléket az ügyfelek kapcsolják ki és be - közölte az MTI.

Időközben próbáltuk elérni a T-Mobile illetékeseit, de ők is 30-as számmal rendelkeznek. A mobil számaik nem működnek, a sajtókapcsolatunk vezetékes számát nem vették fel. A 1430-as lakossági ügyfélszolgálaton eddig nem sikerült operátorral beszélni.

Újabb próbálkozásainkra már a 1430-as automata is foglalt jelzést adott.

A számtalan próbálkozásból egyetlen sikeres hívást sikerült T-hálózatból T-hálózatba kezdeményezni az elmúlt percekben a szerkesztőségben.

A T-mobile e-mail megkeresésünkre eddig nem reagált, azonban a Twitteren a következő üzenet olvasható: "A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!"

A Nemzeti Hírközlési Hatóságot értesítette a T-Mobile a hibáról, és hogy dolgoznak a javításon. Az NHH egyelőre nem tudja, hogy mikor állt le a rendszer, és hogy a hiba mennyi előfizetőt érint.

Amennyiben a szolgáltatás ideiglenes szüneteléséről van szó, akkor a T-Mobile kötbért fizethet a károsult ügyfeleknek. A cég üzletszabályzata szerint 4 óránál hosszabb leállás esetén jár a kötbér, amit az elmúlt 6 havi költés alapján számolnak ki. Az ügyfelek a napi átlag nyolcszorosát kaphatják kártérítésként. Egyelőre nem tudni, hogy a hiba a szolgáltatás ideiglenes szünetelését jelenti-e, hiszen időnként lehet telefonálni.

A T-csoporton belül idén már volt egy hasonló probléma, amikor tavasszal Németországban állt le órákra a szolgáltatás szerverhiba miatt. A német T-Mobile később ingyenes sms-küldési lehetőséggel próbálta nyugtatni a kedélyeket - írja az Index.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?