Két hónap múlva komoly változás következik be a hazai mobiltelefon-tulajdonosok életében: a mobilszámokat csak a teljes formátum, azaz mind a 11 számjegy tárcsázásával tudjuk majd hívni. A Pénzcentrum megmutatja, mi is pontosan a teendőd.
A tények
A hírközlési hálózatok azonosítóiról, azaz a telefonszámokról is szóló kormányrendelet változása szerint 2010. január 16. 00.00 órától a mobiltelefon-számokat csak a teljes formátum, azaz mind a 11 számjegy (belföldi előtét, hálózatkijelölő szám és előfizetői szám) tárcsázásával lehet hívni, és csak ez a formátum lesz használható SMS, MMS küldésnél is.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy 2010. január 15-től a hét számjeggyel indított hívások sikertelenek lesznek.
Miért van szükség a változtatásra?
A változásról kormányrendelet rendelkezik. Egy mobiltelefon-szám a 06-os belföldi, vagy +36-os nemzetközi előhívóból, a szolgáltató kétjegyű körzetkijelölő számából (20/30/70), valamint a hétjegyű előfizetői számból áll.
Fontos, hogy a változtatással egyetlen szám sem módosul, ugyanakkor elkerülhetővé válik, hogy valaki egy esetleges számhordozás után a telefonmemóriába régebben beírt hétjegyű szám hívásával mást érjen el, mint akit akart.
A három hazai mobiltelefon-szolgáltató ügyfeleinek száma közel 12 millió, és ez a szám a következő években várhatóan tovább fog nőni, azonban a rendelkezésre álló, kiosztható hívószámok korlátozottan állnak rendelkezésre. A hívószámok körének bővítése érdekében került sor a vonatkozó kormányrendeletek módosítására. Mivel megszűnik a hálózaton belüli hét számjegyes hívás és üzenetküldés lehetősége, újabb számmezők szabadulnak fel, kiadhatóvá válnak a 0-ás és 1-es számmal kezdődő hétjegyű előfizetői hívószámok is (jelenleg a mobilszámok csak a 200 0000 - 999 9999 tartományból használhatók).
Mi a teendőd?
A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone a Nemzeti Hírközlési Hatósággal és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjével arra kér minden mobiltelefon-felhasználót, hogy már a januári változás előtt nézzék át a telefonmemóriában tárolt számokat, és amennyiben vannak csak hét számjeggyel beírtak, azokat írják át a 11 számjegyes formátumra.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A szolgáltatók tehát azt kérik, hogy a változás miatt 2010. január 15-ig a mobiltelefonodban hét számjeggyel tárolt hívószámokat (a +3620; +3630; +3670 hozzáadásával) egészítsd ki 11 számjegyre! A hívások belföldön a 06-os és a +36-os előhívóval is felépülnek, azonban a legcélszerűbb mindig a +36-os formával kezdeni a telefonszámok rögzítését, mert így külföldről is lehet magyar mobiltelefonnal magyarországi számot hívni.
A három mobilszolgáltató és a hatóság azt javasolja, hogy a sikeres átállás érdekében az érintettek mielőbb végezzék el a szükséges lépéseket:
• Cégek és vállalkozások, magánszemélyek is ellenőrizzék a SIM kártyával működő riasztók - legyen az akár autóba szerelt, vagy lakásban, irodában lévő -, liftek és egyéb berendezések (pl.: távvezérelhető kazánok) tárcsázási beállítását, hogy azok 2010. január 16-tól is zavartalanul üzemeljenek.
• Célszerű ellenőrizni az esetleges számítógépes szoftverek beállításait, ahol tárcsázáshoz vagy üzenetküldéshez hívószám van rögzítve.
• Javasolják, hogy a vállalkozások, magánszemélyek és közintézmények fejléces papírjain, honlapjain, névjegykártyáin illetve hirdetéseiben és egyéb felületein a telefonszámok a + 36-os formátummal kerüljenek feltüntetésre.
Mi történik, ha nem változtatsz?
2010. január 16. 00.00 órától a hét számjegy használata esetén a hívás sikertelen lesz, illetve az így küldött üzenetek nem érkeznek meg a címzettekhez. A sikertelen hívási kísérletről hangbemondás tájékoztatja az előfizetőket, míg a csak hét számjeggyel küldött SMS-ek és MMS-ek nem fognak megérkezni a címzetthez.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








