A francia tulajdonban lévő Auchan globális bővítési terveiben előkelő helyen szerepel az orosz piacok meghódítása. A hipermarket jelenleg 33 egységet üzemeltet a legnagyobb orosz városokban, a hálózatot 6 új egységgel kívánják bővíteni 2009-ben.
Az elsősorban a nagyvárosokat megcélzó bővítési terv kiszemelt célpontjai között a hagyományoknak megfelelően Moszkva és Szentpétervár kiemelt szerepet játszik, de az 1,1 millió lakosú Omszk és az 1,2 milliós lélekszámú Szamara városa is Auchan hipermarkettel gazdagodhat.

Az új bevásárlóközpontok az Auchan sztenderdnek megfelelően átlagosan 10-13 ezer négyzetméter közötti alapterületűek lesznek. A lánc jelenleg körülbelül 640 saját márkás terméket kínál az áruházak pocain, a statisztikák szerint 2008-ban a saját márkák értékesítéséből származott a teljes árbevétel 10 %-a.
Ezek a termékek általában 15-30 %-kal olcsóbbak, mint az azonos minőséget képviselő márkanévvel ellátott árucikkek. A cég szóvivője szerint a saját márkás termékek 70 %-át Oroszországban állítják elő. Napóleonnak beletört a bicskája az oroszországi invázióba, az Auchan a jelek szerint nagyobb sikerrel jár a keleti fronton.
Az Auchan-t 1961-ben alapították Franciaországban, mára a világ 12 országában van jelen és közel 175 ezer munkavállalót foglalkoztat. Hazánkban 1998-ban Budaörsön nyitották első egységüket, jelenleg 12 Auchan található az országban.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








