Tízből egy akciós terméket nem találnak meg a vásárlók - derült ki a Mystery Visit Kft. decemberben végzett próbavásárlásaiból. A cég az áruházak tisztaságát, a hitelügyintézést és a drága, tartós fogyasztási cikkek mellé járó tanácsadást vizsgálta. Az utóbbi meglehetősen gyenge színvonalúnak bizonyult a teszten, az esetek harmadában eladó sem volt az osztályon - írja a Népszabadság.
Az Auchan, Cora, Interspar és Tesco - öt-öt áruházában a karácsony előtti vásárlási körülményeket vizsgálta december 11-14 között a Mystery Visit Kft.
A vizsgált üzletek általában tiszták, környezetük rendezett - általánosságban. Két Cora és két Tesco áruház portája azonban az átlagosnál szemetesebb, koszosabb volt, míg az Auchan és Interspar ugyanezen tényezők szemszögéből példaértékűnek találtatott.
Az áruházon belül gyakran zsúfolt, rendezetlen az árukínálat (az esetek 20 százalékában fordult elő). A próbavásárlók e tekintetben a Cora és Interspar üzleteket értékelték a legrosszabbra.
Több volt a probléma az árakkal. Gyakran nem az akciós újságban meghirdetett áron adták az üzletben az árucikkeket. A próbavásárlás során a vásárlóknak 20 olyan terméket kellett minden áruházban megkeresniük, amelyek megjelentek az áruház aktuális katalógusában. Az esetek többségében (70 százalékában) nagyon könnyen ráleltek ezekre, viszont az esetek tíz százalékában nem is találták meg a terméket sehol sem. Lánconként vizsgálva a problémát elmondható, hogy míg az Auchan üzletekben az aktuális katalógusból összesen keresett száz termékből 1 nem volt fellelhető, addig Tesco-ban 10, az Intersparban 13, míg a Cora-ban 14.
Egy másik aggodalomra okot adó hiányosság az árkijelzés helytelensége, mely habár kis százalékban fordul elő (2,5 százalékban), de sérti a fogyasztóvédelmi szabályokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,39%, a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az Erste Banknál 10,06%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A környezet-, és az áruvizsgálat után a próbavásárlók szaktanácsot kértek tartós fogyasztási cikk vásárlásához. Ez már rögtön a vásárlási szituáció elején nehézségekbe ütközött. Az esetek 30 százalékában eladó sem volt az osztályon. Minden második eladó több termékre is felhívja a vevő figyelmét, viszont 10 százalékuk egyetlen terméket sem ajánlott (ez utóbbit Auchan és Tesco üzleteknél tapasztalták). Az esetek több mint felénél nem vagy csak felületesen ismertette az eladó az ajánlott terméket. Az eladók barátságossága, segítőkészsége és szakmai tájékoztatása mindössze az Auchan áruházaiban bizonyult kielégítőnek, legrosszabb értékelést a Tesco kapta. Mindössze a próbavásárlók 40 százaléka érezte úgy a tanácsadást követően, hogy minden szükséges információt megkaptak a kiválasztott termékről.
Az áruhitelek területén az ajánlott konstrukciók banktól, futamidőtől és hitelnagyságtól függően igencsak változóak. Általánosságban elmondható, hogy az áruházak igyekeznek ingyen hitelekkel elnyerni a vásárlók kegyeit, kivételt képez ez alól a Cora. Az igényelt hiteleket jellemzően 1 órán belül elbírálják a pénzintézetek, csupán egy esetben (Cora) kapta azt az információt a próbavásárló, hogy mindehhez több napra lesz szükség.
Aki végül sikerrel tájékozódott és megszerezte az áruhitelt is, meglepően gyorsan átjutott a kassza soron. A kutatás mindössze két olyan esetet említ, amikor próbavásárlónak hosszasan, negyed órát kellett várakoznia.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


