Tízből egy akciós terméket nem találnak meg a vásárlók - derült ki a Mystery Visit Kft. decemberben végzett próbavásárlásaiból. A cég az áruházak tisztaságát, a hitelügyintézést és a drága, tartós fogyasztási cikkek mellé járó tanácsadást vizsgálta. Az utóbbi meglehetősen gyenge színvonalúnak bizonyult a teszten, az esetek harmadában eladó sem volt az osztályon - írja a Népszabadság.
Az Auchan, Cora, Interspar és Tesco - öt-öt áruházában a karácsony előtti vásárlási körülményeket vizsgálta december 11-14 között a Mystery Visit Kft.
A vizsgált üzletek általában tiszták, környezetük rendezett - általánosságban. Két Cora és két Tesco áruház portája azonban az átlagosnál szemetesebb, koszosabb volt, míg az Auchan és Interspar ugyanezen tényezők szemszögéből példaértékűnek találtatott.
Az áruházon belül gyakran zsúfolt, rendezetlen az árukínálat (az esetek 20 százalékában fordult elő). A próbavásárlók e tekintetben a Cora és Interspar üzleteket értékelték a legrosszabbra.
Több volt a probléma az árakkal. Gyakran nem az akciós újságban meghirdetett áron adták az üzletben az árucikkeket. A próbavásárlás során a vásárlóknak 20 olyan terméket kellett minden áruházban megkeresniük, amelyek megjelentek az áruház aktuális katalógusában. Az esetek többségében (70 százalékában) nagyon könnyen ráleltek ezekre, viszont az esetek tíz százalékában nem is találták meg a terméket sehol sem. Lánconként vizsgálva a problémát elmondható, hogy míg az Auchan üzletekben az aktuális katalógusból összesen keresett száz termékből 1 nem volt fellelhető, addig Tesco-ban 10, az Intersparban 13, míg a Cora-ban 14.
Egy másik aggodalomra okot adó hiányosság az árkijelzés helytelensége, mely habár kis százalékban fordul elő (2,5 százalékban), de sérti a fogyasztóvédelmi szabályokat.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A környezet-, és az áruvizsgálat után a próbavásárlók szaktanácsot kértek tartós fogyasztási cikk vásárlásához. Ez már rögtön a vásárlási szituáció elején nehézségekbe ütközött. Az esetek 30 százalékában eladó sem volt az osztályon. Minden második eladó több termékre is felhívja a vevő figyelmét, viszont 10 százalékuk egyetlen terméket sem ajánlott (ez utóbbit Auchan és Tesco üzleteknél tapasztalták). Az esetek több mint felénél nem vagy csak felületesen ismertette az eladó az ajánlott terméket. Az eladók barátságossága, segítőkészsége és szakmai tájékoztatása mindössze az Auchan áruházaiban bizonyult kielégítőnek, legrosszabb értékelést a Tesco kapta. Mindössze a próbavásárlók 40 százaléka érezte úgy a tanácsadást követően, hogy minden szükséges információt megkaptak a kiválasztott termékről.
Az áruhitelek területén az ajánlott konstrukciók banktól, futamidőtől és hitelnagyságtól függően igencsak változóak. Általánosságban elmondható, hogy az áruházak igyekeznek ingyen hitelekkel elnyerni a vásárlók kegyeit, kivételt képez ez alól a Cora. Az igényelt hiteleket jellemzően 1 órán belül elbírálják a pénzintézetek, csupán egy esetben (Cora) kapta azt az információt a próbavásárló, hogy mindehhez több napra lesz szükség.
Aki végül sikerrel tájékozódott és megszerezte az áruhitelt is, meglepően gyorsan átjutott a kassza soron. A kutatás mindössze két olyan esetet említ, amikor próbavásárlónak hosszasan, negyed órát kellett várakoznia.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml