Egy kis osztrák vállalat, az Emporia Telecom szembefordult az aktuális trenddel, a héten megtartott 3GSM mobiltelefon-kiállításon egy, a kifejezetten a növekvő "ősz piacra", azaz a 65 éven felülieknek szánt készüléket mutatott be.
Reinhard Handlgruber, az Emporia Telecom exportmenedzsere szerint az általuk végzett piackutatás egyértelműen kimutatta, hogy az idősebbeknek problémát okoz a komplikált telefonok használata. Amire nekik szükségük lenne, az a nagy képernyő nagy gombokkal, illetve a könnyen átlátható és használható menürendszer. A piackutatást nyugdíjas otthonokban végezték, és felfedezésük szerint a 65 év felettieknél jelentkezik igény könnyen használható mobiltelefonra.
Az általuk kidolgozott telefonban nincs kamera, s nincs internet hozzáférés sem, ellenben található rajta egy olyan gomb, melyet vészhelyzet esetén megnyomva egyből elérik rokonaikat. A készülék kompatibilis a hallókészülékekkel is, és AAA-s elemekkel működik.
Eddig egyik nagyobb gyártó sem rukkolt még elő idősek számára kifejlesztett telefonnal, de néhányan már felfedezték, hogy nem mindenki osztja a lelkesedést a mindentudó masinák iránt. A Vodafone például a Sagem-mel összefogva dolgozta ki "Vodafone Simply" (Vodafone egyszerűen) szolgáltatását, mely egy könnyen használható telefont, és egyszerű számlázási rendszert foglal magában. A Motorola pedig a "Motofone" névvel ellátott modelljének piacra dobásán munkálkodik. A készüléket a feltörekvő országok piacára szánják, illetve azoknak, akiknek egyszerű és olcsó telefonra van szükségük.
Az Emporia Telecom augusztus óta mintegy 50 000 készüléket értékesített, s Handlgruber szerint további terjeszkedést terveznek a fő piacuknak számító Ausztria és Németországon határain kívül.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


