8 °C Budapest

Titkok és meglepetések a mobilpiacon - Mire számíthatunk 2007-ben?

Pénzcentrum
2007. január 2. 10:30

Az elmúlt egy évben nagyjából félmillió új ügyfelet szerzett a három hazai mobilszolgáltató cég. De már nem is ez az elsődleges szempont a piaci versenyben, hanem a régi előfizetők megtartása - írja a Népszabadság.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Az elmúlt egy évben 541 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetések száma, így meghaladta a 9,6 milliót. Ebből 8,9 millió SIM kártyát használtak az elmúlt három hónapban, vagyis ennyi lehet az aktív előfizetések száma - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adataiból. Az előfizetők számát tekintve kissé növelte piaci részesedését a Vodafone (0,67 százalékkal), a másik két szolgáltatóé pedig csökkent: a T-Mobile-é 0,24, a Pannoné pedig 0,43 százalékkal - gyakorlatilag tehát nem változtak a pozíciók.

Az egész piacot érintő pozitív változás, hogy nőtt a havidíjas előfizetők aránya: az összes ügyfél 30,5 százalékról 34,5-re az NHH szerint. Az elmúlt évek intézkedései - a félig vagy teljesen lebeszélhető havidíjak, az alacsony tarifák és a csomagokba épített pluszszolgáltatások - ugyanis mostanra kezdik éreztetni hatásukat. Százalékokban kifejezve ez annyit tesz, hogy a Vodafone-nál 73,3-ről 65,1 százalékra csökkent a feltöltő kártyás ügyfelek száma, a T-Mobile-ügyfelek 64-65 százaléka ilyen, s a Pannonnál a legmagasabb a havidíjasok aránya: 38 százalék. A mobiltelefonálásra költött pénz azonban egy év alatt alig változott.

A versenyhelyzet változása az ügyfelek által megvásárolt mobilkészülékek árának támogatásában (vagyis az ár egy részének átvállalásában) is lépésre késztette a szolgáltatókat. Korábban jellemzően az alacsony minőségű mobilokat támogatták, ma inkább a közepes és magas árkategóriájúakat - utóbbiak árának akár negyedét is kifizetik.

Mindazonáltal a három szolgáltatót az elmúlt egy évben egymástól jelentősen eltérő feladatok is lefoglalták. Jelesül a Pannonnál a 2006. februári arculatváltás, ezzel a szolgáltatások megújítása volt ilyen.

A Vodafone-nál egyenesen történelminek nevezték a 2006-os évet: nyár elején a főváros egész területén elérhetővé tették a 3G multimédiás szolgáltatásaikat: a zeneletöltést, mobiltelevíziózást, videotelefonálást és a jóval gyorsabb internet-hozzáférést. Szintén 2006-os újdonság volt a Vodafone Otthon, a vezetékes telefont helyettesítő mobil.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A T-Mobile-nál szintén kiemelt téma volt 2006-ban a mobilinternet, ám a cég vezetője a piaci pozíció megőrzését is komoly eredménynek tartja. A cég új terméke a T-Mobile-adatkártyákkal együtt hirdetett noteszgép (notebook): ebből 2006 végéig 6-7 ezer darab kelhetett el - a 3G-s készülékekből pedig úgy 80 ezer.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2007-ben csökkennek a jövedelmek, ezért visszafogott kereslettel kell szembenézniük a szolgáltatóknak. Mindezek mellett a T-Mobile ismét átesik egy kis fazonigazításon: a T-Mobile International minden országra kiterjedő márkafrissítése révén 2007 első negyedévében új szlogennel, részben megújuló vizuális azonosítókkal és arculattal jelenik meg.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 28. csütörtök
Simon, Szimonetta
43. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?