3 °C Budapest

Titkok és meglepetések a mobilpiacon - Mire számíthatunk 2007-ben?

Pénzcentrum
2007. január 2. 10:30

Az elmúlt egy évben nagyjából félmillió új ügyfelet szerzett a három hazai mobilszolgáltató cég. De már nem is ez az elsődleges szempont a piaci versenyben, hanem a régi előfizetők megtartása - írja a Népszabadság.

Az elmúlt egy évben 541 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetések száma, így meghaladta a 9,6 milliót. Ebből 8,9 millió SIM kártyát használtak az elmúlt három hónapban, vagyis ennyi lehet az aktív előfizetések száma - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adataiból. Az előfizetők számát tekintve kissé növelte piaci részesedését a Vodafone (0,67 százalékkal), a másik két szolgáltatóé pedig csökkent: a T-Mobile-é 0,24, a Pannoné pedig 0,43 százalékkal - gyakorlatilag tehát nem változtak a pozíciók.

Az egész piacot érintő pozitív változás, hogy nőtt a havidíjas előfizetők aránya: az összes ügyfél 30,5 százalékról 34,5-re az NHH szerint. Az elmúlt évek intézkedései - a félig vagy teljesen lebeszélhető havidíjak, az alacsony tarifák és a csomagokba épített pluszszolgáltatások - ugyanis mostanra kezdik éreztetni hatásukat. Százalékokban kifejezve ez annyit tesz, hogy a Vodafone-nál 73,3-ről 65,1 százalékra csökkent a feltöltő kártyás ügyfelek száma, a T-Mobile-ügyfelek 64-65 százaléka ilyen, s a Pannonnál a legmagasabb a havidíjasok aránya: 38 százalék. A mobiltelefonálásra költött pénz azonban egy év alatt alig változott.

A versenyhelyzet változása az ügyfelek által megvásárolt mobilkészülékek árának támogatásában (vagyis az ár egy részének átvállalásában) is lépésre késztette a szolgáltatókat. Korábban jellemzően az alacsony minőségű mobilokat támogatták, ma inkább a közepes és magas árkategóriájúakat - utóbbiak árának akár negyedét is kifizetik.

Mindazonáltal a három szolgáltatót az elmúlt egy évben egymástól jelentősen eltérő feladatok is lefoglalták. Jelesül a Pannonnál a 2006. februári arculatváltás, ezzel a szolgáltatások megújítása volt ilyen.

A Vodafone-nál egyenesen történelminek nevezték a 2006-os évet: nyár elején a főváros egész területén elérhetővé tették a 3G multimédiás szolgáltatásaikat: a zeneletöltést, mobiltelevíziózást, videotelefonálást és a jóval gyorsabb internet-hozzáférést. Szintén 2006-os újdonság volt a Vodafone Otthon, a vezetékes telefont helyettesítő mobil.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A T-Mobile-nál szintén kiemelt téma volt 2006-ban a mobilinternet, ám a cég vezetője a piaci pozíció megőrzését is komoly eredménynek tartja. A cég új terméke a T-Mobile-adatkártyákkal együtt hirdetett noteszgép (notebook): ebből 2006 végéig 6-7 ezer darab kelhetett el - a 3G-s készülékekből pedig úgy 80 ezer.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2007-ben csökkennek a jövedelmek, ezért visszafogott kereslettel kell szembenézniük a szolgáltatóknak. Mindezek mellett a T-Mobile ismét átesik egy kis fazonigazításon: a T-Mobile International minden országra kiterjedő márkafrissítése révén 2007 első negyedévében új szlogennel, részben megújuló vizuális azonosítókkal és arculattal jelenik meg.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 13. szombat
Luca, Otília
50. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?