7 °C Budapest

Titkok és meglepetések a mobilpiacon - Mire számíthatunk 2007-ben?

Pénzcentrum
2007. január 2. 10:30

Az elmúlt egy évben nagyjából félmillió új ügyfelet szerzett a három hazai mobilszolgáltató cég. De már nem is ez az elsődleges szempont a piaci versenyben, hanem a régi előfizetők megtartása - írja a Népszabadság.

Az elmúlt egy évben 541 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetések száma, így meghaladta a 9,6 milliót. Ebből 8,9 millió SIM kártyát használtak az elmúlt három hónapban, vagyis ennyi lehet az aktív előfizetések száma - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) adataiból. Az előfizetők számát tekintve kissé növelte piaci részesedését a Vodafone (0,67 százalékkal), a másik két szolgáltatóé pedig csökkent: a T-Mobile-é 0,24, a Pannoné pedig 0,43 százalékkal - gyakorlatilag tehát nem változtak a pozíciók.

Az egész piacot érintő pozitív változás, hogy nőtt a havidíjas előfizetők aránya: az összes ügyfél 30,5 százalékról 34,5-re az NHH szerint. Az elmúlt évek intézkedései - a félig vagy teljesen lebeszélhető havidíjak, az alacsony tarifák és a csomagokba épített pluszszolgáltatások - ugyanis mostanra kezdik éreztetni hatásukat. Százalékokban kifejezve ez annyit tesz, hogy a Vodafone-nál 73,3-ről 65,1 százalékra csökkent a feltöltő kártyás ügyfelek száma, a T-Mobile-ügyfelek 64-65 százaléka ilyen, s a Pannonnál a legmagasabb a havidíjasok aránya: 38 százalék. A mobiltelefonálásra költött pénz azonban egy év alatt alig változott.

A versenyhelyzet változása az ügyfelek által megvásárolt mobilkészülékek árának támogatásában (vagyis az ár egy részének átvállalásában) is lépésre késztette a szolgáltatókat. Korábban jellemzően az alacsony minőségű mobilokat támogatták, ma inkább a közepes és magas árkategóriájúakat - utóbbiak árának akár negyedét is kifizetik.

Mindazonáltal a három szolgáltatót az elmúlt egy évben egymástól jelentősen eltérő feladatok is lefoglalták. Jelesül a Pannonnál a 2006. februári arculatváltás, ezzel a szolgáltatások megújítása volt ilyen.

A Vodafone-nál egyenesen történelminek nevezték a 2006-os évet: nyár elején a főváros egész területén elérhetővé tették a 3G multimédiás szolgáltatásaikat: a zeneletöltést, mobiltelevíziózást, videotelefonálást és a jóval gyorsabb internet-hozzáférést. Szintén 2006-os újdonság volt a Vodafone Otthon, a vezetékes telefont helyettesítő mobil.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A T-Mobile-nál szintén kiemelt téma volt 2006-ban a mobilinternet, ám a cég vezetője a piaci pozíció megőrzését is komoly eredménynek tartja. A cég új terméke a T-Mobile-adatkártyákkal együtt hirdetett noteszgép (notebook): ebből 2006 végéig 6-7 ezer darab kelhetett el - a 3G-s készülékekből pedig úgy 80 ezer.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy 2007-ben csökkennek a jövedelmek, ezért visszafogott kereslettel kell szembenézniük a szolgáltatóknak. Mindezek mellett a T-Mobile ismét átesik egy kis fazonigazításon: a T-Mobile International minden országra kiterjedő márkafrissítése révén 2007 első negyedévében új szlogennel, részben megújuló vizuális azonosítókkal és arculattal jelenik meg.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm