A The Economic Times híradása szerint érdekes jelentést tett közzé a napokban a War on Want nevű alapítvány, melyből többek között az is kiderül, mitől lehetnek olyan olcsók a hipermarketek sajátmárkás ruházati cikkei. A Tesco, Primark és Asda által Bangladesben végeztetett rabszolgamunka ténye talán senkit nem lep meg, a konkrétumok azonban magukért beszélnek...
Banglades fővárosában több mint 5,000 munkavállaló (többségében nő) dolgozik a három fenti lánc gyáraiban, jócskán a létminimum alatti bérért. A hivatalos létminimum az országban havi 22 fontra tehető, az alapítvány jelentése szerint azonban számos munkás csak havi 8 fontot visz haza, hiába dolgozik éjt nappallá téve a balesetveszélyes üzemekben.
A varrógépeknél dolgozó munkaerőt relatíve jobban megfizetik, ők akár havi 16 fontot is hazavihetnek, amennyiben heti 80 órát dolgoznak, órabérük ugyanis 5 penny-re, azaz kevesebb mint 20 Ft-ra tehető.
A dolog szépséghibája csak az, hogy mindhárom fenti vállalat a globális jótevő szerepében tetszeleg, így a Tesco is többször hangsúlyozta már, hogy minden beszállítójának legalább a létminimumnak megfelelő bért fizeti és egyik partnere sem dolgozhat többet heti 48 óránál rendszeresen.
A War on Want munkatársainak nem kellett sokáig keresgélniük, hogy heti 96 munkaórát teljesítő alkalmazottat is találjanak, a nagy láncok ugyanis csak ilyen áron kínálhatják szuper-olcsón sajátmárkás termékeiket.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Február és március között több mint 100 munkás vesztette életét a gyárak összeomlása és tűzkár miatt, a személyzetet ugyanis gyakran bezárják az üzemekbe és nem hagynak menekülési utat sem, ezért a jelentés egyenesen halálcsapdának nevezi a bangladesi üzemeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának
- Egyre többen adják-veszik online használt dolgaikat, de vajon mit szól ehhez a NAV?
- Választások - az alkotmánybíróság korlátozta a horvát elnök lehetőségeit
- Bringás rendezvény és futóverseny - ismét borul Budapest közlekedése
- Az oroszok közvetítették Irán üzenetét Izraelnek
- Karsai Dániel: ha engedélyezett lenne az eutanázia, most akkor sem élnék vele