Újra ellátogattunk a "józsira", ahogy kedveskedésként és az egyszerűség kedvéért lerövidítettük a nevét az "itt minden van" piacnak. Azonban ezen a héten már nem a ruhák kerültek figyelmünk középpontjába, parfümöt, kozmetikumot és kiegészítőket kerestünk, hogy kellőképpen hamar megkezdhessünk a karácsonyi nagy rohanásra való felkészülést. Lássuk, mit is találtunk!
Még a villamosról sem szálltunk le, amikor már láttuk első célpontunkat, egy táskást "butikot", ahol ugyan nem bőrárut, de a mai táskadivatnak megfelelő darabokat találtunk, akció is volt bőven 1,500-ért árulták a "kifutó modelleket", a legújabbakat pedig 4,000 forinttal bezáróan. Azonban egy ajánlattal mégse érhettük be, így nem elégedtünk meg az eredménnyel, el kellett vegyülnünk a kavalkádban.
Merthogy kavalkád az volt. Hogy a kedd délután mindig ilyen nagy tömeg van-e, vagy a hétvégén kikerült karácsonyi díszítések miatt indult-e meg már 6 héttel az ünnepek előtt a láz, sajnos nem sikerült kiderítenünk. A lassabb előrehaladás azonban előnyünkre is volt, hiszen így mindent tüzetesebben szemre vételezhettünk.
A tapasztalatok azt mutatták, a piacon kifejezetten "szaküzletekben" árulják ezeket a termékeket, tehát legalább három különböző standnál kellett érdeklődnünk, hogy megtudjuk mennyiért szerezhetnénk be ott egy női táskát, egy kötött sapka-sál együttest, vagy egy köves övet.
Míg bevásárlóközponti sétánk során, amikor is a piacinál sokkal kisebb tömeggel kellett megbirkóznunk, találkozhattunk számos olyan üzlettel és pulttal, amelynél mindhárom általunk keresett terméket megtalálhattunk, érdekes módon ezek közül számos anyagában és szabásában is kísértetiesen hasonlított a kínai árukra.
Hogy a kellemes légkört, a "márkát", vagy azt kell-e jobban megfizetnünk, hogy mindent egy helyen megkaphatunk azt nem sikerült kiderítenünk, egy azonban biztos, bár a piaci feleannyiba kerül szabály itt már nem minden esetben olyan egyértelműen érvényes, mint a ruhák esetében, jelentős a különbség, de legalábbis megfontolandó.

A fenti táblázatban " ugyanazon" termékek árait foglaltuk össze, egyes termékekből ennél olcsóbbat is lehet kapni a bevásárlóközpontban, és drágábbat a piacon. Az egyik legjobb példa erre a Deichmannban akciósan kapható bőröv, amely fel tudja venni a versenyt a "piaci árakkal", de a jellemző arányok a táblázatban szereplőek.
Ha azonban a kozmetikumoknál és a parfümöknél nézünk jobban széjjel, a képlet teljesen egyértelműnek látszik: több tízezret spórolhatsz azzal, hogy kimész a piacra. Több világmárka termékei után érdeklődtünk, mind a bevásárlóközpontban található parfümériákban, mind a piacok piacán. A végeredmény megdöbbentő, volt olyan termék, amelyet majdnem háromszoros áron kaptunk meg.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 307 398 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 094 forintos törlesztővel az Erste Bank nyújtja (THM 10,83%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 70 482 forintos törlesztőt (THM 10,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Ezért a különbségért már érdemes elviselni a "vigyázz kocsihoz" hasonló kellemetlenségeket, amikor is az áru szállító szemrebbenés nélkül áttolja a lábadon a gurulós kocsit, ha nem sikerül időben félreugranod az útjából, és ha azt hallanod "Mari, vigyázat" azon sem ildomos meglepődni, értsd neked szólnak.
Bár csupán néhány terméket emeltünk ki fenti táblázatunkban, az világosan látszik, hogy a józsefvárosi árusok átlagban pont a parfümériákban megtalálható árak felében határozták meg áraikat. Hogy a különböző parfümök és kozmetikai termékek hamisítványok vagy esetleg eredetiek és egyéb úton jutottak el a kínai árusokhoz, nem vitatjuk.
Illatanyagban és tartósságban nem tapasztaltunk eltérést, az árakban rejtőző különbségek azonban már nyilvánvalóan nem csupán a rezsi, bérleti és munkadíjköltségek különbségéből adódnak, valamilyen más mögöttes tartalmat kell feltételeznünk emögött.
Egy biztos a parfümök sokkal olcsóbbak, bár nem minden van és alkudni sem érdemes, mivel a kereskedők is érzik termékeik messzemenően szembetűnő olcsóságát, és valami hasznot ők is szeretnének elérni ezeken.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


