Újra ellátogattunk a "józsira", ahogy kedveskedésként és az egyszerűség kedvéért lerövidítettük a nevét az "itt minden van" piacnak. Azonban ezen a héten már nem a ruhák kerültek figyelmünk középpontjába, parfümöt, kozmetikumot és kiegészítőket kerestünk, hogy kellőképpen hamar megkezdhessünk a karácsonyi nagy rohanásra való felkészülést. Lássuk, mit is találtunk!
Még a villamosról sem szálltunk le, amikor már láttuk első célpontunkat, egy táskást "butikot", ahol ugyan nem bőrárut, de a mai táskadivatnak megfelelő darabokat találtunk, akció is volt bőven 1,500-ért árulták a "kifutó modelleket", a legújabbakat pedig 4,000 forinttal bezáróan. Azonban egy ajánlattal mégse érhettük be, így nem elégedtünk meg az eredménnyel, el kellett vegyülnünk a kavalkádban.
Merthogy kavalkád az volt. Hogy a kedd délután mindig ilyen nagy tömeg van-e, vagy a hétvégén kikerült karácsonyi díszítések miatt indult-e meg már 6 héttel az ünnepek előtt a láz, sajnos nem sikerült kiderítenünk. A lassabb előrehaladás azonban előnyünkre is volt, hiszen így mindent tüzetesebben szemre vételezhettünk.
A tapasztalatok azt mutatták, a piacon kifejezetten "szaküzletekben" árulják ezeket a termékeket, tehát legalább három különböző standnál kellett érdeklődnünk, hogy megtudjuk mennyiért szerezhetnénk be ott egy női táskát, egy kötött sapka-sál együttest, vagy egy köves övet.
Míg bevásárlóközponti sétánk során, amikor is a piacinál sokkal kisebb tömeggel kellett megbirkóznunk, találkozhattunk számos olyan üzlettel és pulttal, amelynél mindhárom általunk keresett terméket megtalálhattunk, érdekes módon ezek közül számos anyagában és szabásában is kísértetiesen hasonlított a kínai árukra.
Hogy a kellemes légkört, a "márkát", vagy azt kell-e jobban megfizetnünk, hogy mindent egy helyen megkaphatunk azt nem sikerült kiderítenünk, egy azonban biztos, bár a piaci feleannyiba kerül szabály itt már nem minden esetben olyan egyértelműen érvényes, mint a ruhák esetében, jelentős a különbség, de legalábbis megfontolandó.

A fenti táblázatban " ugyanazon" termékek árait foglaltuk össze, egyes termékekből ennél olcsóbbat is lehet kapni a bevásárlóközpontban, és drágábbat a piacon. Az egyik legjobb példa erre a Deichmannban akciósan kapható bőröv, amely fel tudja venni a versenyt a "piaci árakkal", de a jellemző arányok a táblázatban szereplőek.
Ha azonban a kozmetikumoknál és a parfümöknél nézünk jobban széjjel, a képlet teljesen egyértelműnek látszik: több tízezret spórolhatsz azzal, hogy kimész a piacra. Több világmárka termékei után érdeklődtünk, mind a bevásárlóközpontban található parfümériákban, mind a piacok piacán. A végeredmény megdöbbentő, volt olyan termék, amelyet majdnem háromszoros áron kaptunk meg.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Ezért a különbségért már érdemes elviselni a "vigyázz kocsihoz" hasonló kellemetlenségeket, amikor is az áru szállító szemrebbenés nélkül áttolja a lábadon a gurulós kocsit, ha nem sikerül időben félreugranod az útjából, és ha azt hallanod "Mari, vigyázat" azon sem ildomos meglepődni, értsd neked szólnak.
Bár csupán néhány terméket emeltünk ki fenti táblázatunkban, az világosan látszik, hogy a józsefvárosi árusok átlagban pont a parfümériákban megtalálható árak felében határozták meg áraikat. Hogy a különböző parfümök és kozmetikai termékek hamisítványok vagy esetleg eredetiek és egyéb úton jutottak el a kínai árusokhoz, nem vitatjuk.
Illatanyagban és tartósságban nem tapasztaltunk eltérést, az árakban rejtőző különbségek azonban már nyilvánvalóan nem csupán a rezsi, bérleti és munkadíjköltségek különbségéből adódnak, valamilyen más mögöttes tartalmat kell feltételeznünk emögött.
Egy biztos a parfümök sokkal olcsóbbak, bár nem minden van és alkudni sem érdemes, mivel a kereskedők is érzik termékeik messzemenően szembetűnő olcsóságát, és valami hasznot ők is szeretnének elérni ezeken.

Kötelező boltzárat rendeltek el: így változik a Lidl, Aldi, Spar, Penny és Tesco nyitvatartási ideje
Három napos hosszúhétvégének örülhetnek a magyar családok. Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy változik a boltok nyitvatartási ideje

Itt az újabb ár-botrány a hazai boltokban: több nagy lánc is összejátszott, minden vásárló megérezte
A megállapodás résztvevői így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


