14 °C Budapest

Aludj a nejemmel, és vidd a gyerekeket!

Pénzcentrum
2006. október 25. 06:50

Aludj a nejemmel! - ehhez hasonló üzenetekkel kívánnak angol politikusok választókat csalogatni. A szaknyelvben Web 2.0 névvel illetett új kommunikációs forma tehát a politikába is betört.

Aludj a nejemmel! - ehhez hasonló üzenetekkel kívánnak angol politikusok választókat csalogatni. A szaknyelvben Web 2.0 névvel illetett új kommunikációs forma tehát a politikába is betört.

David Cameron, a brit Konzervatív Párt vezetője számít úttörőnek e téren. Cameron, aki a miniszterelnöki pozícióra pályázik, elindította saját videoblogját. Többek között itt megtekinthetjük, ahogy a jelölt reggeli után eltakarítja a maradékot, miközben elmagyarázza, hogy a brit politikának is ugyanilyen takarításra volna szüksége.

A videó változatos reakciókat váltott ki az olvasókból: van, akit elbűvölt a politikus őszintesége, és szerénysége, míg van, akit felháborít, hogy ilyen módon szeretne fiatalabb szavazókat szerezni magának. Mindenesetre napokkal később egy rivális munkáspárti képviselő a YouTube-on helyezett el felvételeket, olyan címekkel, mint "Aludj a nejemmel!", vagy "vidd a gyerekeket!".

Globálisan is egyre terjedőben van az új kampányolási forma. Franciaországban a legnépszerűbbek Dominique Strauss-Kahn, és Nicolas Sarkozy blogjai. Egyre több francia politikus "posztol" a YouTube francia testvérén, a Dailymotion-ön is. Hollandiában is hasonló a helyzet, sőt a Holland Szocialista Párt elnöke, Jan Marijnissen saját videoállomást épített ki. Németországban azonban úgy tűnik, a politikusok lassabban ébrednek, a tavalyi kampány során létrehozott blogok közül nagyon kevés frissül továbbra is.

NAPTÁR
Tovább
2021. május 7. péntek
Gizella
18. hét
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?