Aludj a nejemmel, és vidd a gyerekeket!

Pénzcentrum
2006. október 25. 06:50

Aludj a nejemmel! - ehhez hasonló üzenetekkel kívánnak angol politikusok választókat csalogatni. A szaknyelvben Web 2.0 névvel illetett új kommunikációs forma tehát a politikába is betört.

Aludj a nejemmel! - ehhez hasonló üzenetekkel kívánnak angol politikusok választókat csalogatni. A szaknyelvben Web 2.0 névvel illetett új kommunikációs forma tehát a politikába is betört.

David Cameron, a brit Konzervatív Párt vezetője számít úttörőnek e téren. Cameron, aki a miniszterelnöki pozícióra pályázik, elindította saját videoblogját. Többek között itt megtekinthetjük, ahogy a jelölt reggeli után eltakarítja a maradékot, miközben elmagyarázza, hogy a brit politikának is ugyanilyen takarításra volna szüksége.

A videó változatos reakciókat váltott ki az olvasókból: van, akit elbűvölt a politikus őszintesége, és szerénysége, míg van, akit felháborít, hogy ilyen módon szeretne fiatalabb szavazókat szerezni magának. Mindenesetre napokkal később egy rivális munkáspárti képviselő a YouTube-on helyezett el felvételeket, olyan címekkel, mint "Aludj a nejemmel!", vagy "vidd a gyerekeket!".

Globálisan is egyre terjedőben van az új kampányolási forma. Franciaországban a legnépszerűbbek Dominique Strauss-Kahn, és Nicolas Sarkozy blogjai. Egyre több francia politikus "posztol" a YouTube francia testvérén, a Dailymotion-ön is. Hollandiában is hasonló a helyzet, sőt a Holland Szocialista Párt elnöke, Jan Marijnissen saját videoállomást épített ki. Németországban azonban úgy tűnik, a politikusok lassabban ébrednek, a tavalyi kampány során létrehozott blogok közül nagyon kevés frissül továbbra is.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem